DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4265

Title: แผนธุรกิจเพื่อขยายธุรกิจเฟอร์นิเจอร์และเครื่องใช้ครัวเรือน: ร้านพันธ์ทองพาณิชย์
Other Titles: Business plan for expanding furniture and household business: Panthong Panich Trading
Authors: ธัญนุช พันธ์ทอง
Keywords: แผนธุรกิจ
เฟอร์นิเจอร์
เครื่องใช้ครัวเรือน
เฟอร์นิเจอร์จังหวัดอุดรธานี
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจฉบับนี้ เพื่อเป็นแนวทางในการกำหนดเป้าหมายการขยายสาขาของ “ร้านพันธ์ทองพาณิชย์” ที่ชัดเจน ประเภทของธุรกิจ คือ ค้าปลีกและส่ง จัดจำหน่ายสินค้าประเภทเครื่องใช้ครัวเรือนและเฟอร์นิเจอร์ ประเภทข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนธุรกิจได้จาก การสำรวจความคิดเห็นออนไลน์จากผู้ที่มีประสบการณ์ในการซื้อสินค้าประเภทเฟอร์นิเจอร์ และเครื่องใช้ครัวเรือน โดยใช้แบบสอบถาม จำนวน 200 ชุด ใช้วิธีการตั้งคำถามแบบปลายปิดเพื่อให้ได้รับความคิดเห็นของผู้ทำแบบสัมภาษณ์ที่ชัดเจน โดยสถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าร้อยละและค่าเฉลี่ย เพื่อนำไปวิเคราะห์กลยุทธ์ของธุรกิจ ผลการศึกษา พบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ กิจการดำเนินกิจการมากว่า 10 ปี จึงมีคู่ค้าหลักอยู่แล้ว อีกทั้งกิจการมีต้นทุนที่ถูกกว่าร้านค้าใกล้เคียง ซึ่งสามารถขายสินค้าได้ราคาที่ใกล้เคียงกับร้านค้าปลีกรายใหญ่ ในขณะที่ธุรกิจยังมีจุดอ่อนที่ต้องแก้ไข คือ กิจการตั้งอยู่ในทำเลที่ยากต่อการเข้าถึงของลูกค้าทั่วไป เนื่องจากกิจการตั้งอยู่ในหมู่บ้านที่ห่างไกลจากตัวเมือง จึงเป็นการยากต่อการเข้าถึงของลูกค้ารายใหม่ และเพื่อการเพิ่มยอดขายปลีก กิจการจึงต่อการขยายสาขาเพิ่มขึ้น เพื่อให้ง่ายต่อการเข้าถึงของลูกค้ารายใหม่ และเพิ่มโอกาสในการขายสินค้าก่อนคู่แข่งในชุมชน
The purpose of this business plan is to efficiently provide a guide in expanding the business, under the name; "Panthong Panich" which is Retail and wholesale business that sells various types of household appliances and furniture. The business plan focuses on the business environment and competitor analysis by using online survey that consisted of closed-ended questions from 200 participants, who have brought household appliances and furniture. The statistics that were used to analyze the findings are percentage and mean. From the analytical results of the business plan, it showed that the business’core strength is having a lower cost than most of its competitor due to being opened for over 10 years. This allows the business to be able to sell at a very competitive price, similar to major wholesale stores. However, the business’s weakness is the location which makes it difficult to acquire new target customers. Therefore, the business main focus is to expand the store that will help acquire new target customers and increase sells opportunity within this competitive business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องเรือน
เครื่องใช้ในครัว
เครื่องใช้ในครัว -- การตลาด
อุตสาหกรรมเครื่องเรือน
การจัดการธุรกิจ
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4265
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanyanuch_pant.pdf4.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback