DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4245

Title: รูปแบบการนำเสนอเนื้อหาและการตัดสินใจซื้อผ่านช่องทางเลือกของกลุ่มลูกค้าอาหารและเครื่องดื่มที่ใช้งานก๊าซอุตสาหกรรม กรณีศึกษา บริษัท บางกอกอินดัสเทรียลแก๊ส จำกัด
Other Titles: Content presentation and purchase decision formats through alternative channel of food and beverage customers using industrial gas: a case study of Bangkok Industrial Gas Company Limited
Authors: ณัฐวุฒิ นันท์คำนิตย์
Keywords: การนำเสนอเนื้อหา
การตัดสินใจซื้อ
การตลาดด้านเนื้อหา
บล็อก
ก๊าซอุตสาหกรรม
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “รูปแบบการนำเสนอเนื้อหาและการตัดสินใจซื้อผ่านช่องทางเลือกของกลุ่มลูกค้าอาหารและเครื่องดื่มที่ใช้งานก๊าซอุตสาหกรรม กรณีศึกษา บริษัท บางกอกอินดัสเทรียลแก๊ส จำกัด” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) รูปแบบการนำเสนอบล็อกเชิงธุรกิจสำหรับกลุ่มลูกค้าอาหารและเครื่องดื่มที่ใช้งานก๊าซอุตสาหกรรม 2) เนื้อหาที่ทำให้กลุ่มลูกค้าอาหารและเครื่องดื่มที่ใช้งานก๊าซอุตสาหกรรมเกิดการตัดสินใจซื้อและสร้างยอดขาย โดยผู้วิจัยได้ใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ที่ทำงานในธุรกิจผลิตอาหารและเครื่องดื่มที่ใข้งานก๊าซอุตสาหกรรม จำนวน 10 คน ตั้งแต่วันที่ 20 เมษายน พ.ศ. 2562 ถึง 29 พฤษภาคม พ.ศ. 2562 ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นอย่างหลากหลายในด้านรูปแบบการนำเสนอและเนื้อหาของบล็อกเชิงธุรกิจ รวมทั้งการพิจารณาตัดสินใจซื้อและสร้างยอดขาย รูปแบบการนำเสนอของบล็อกเชิงธุรกิจ จะเน้นเนื้อหาที่เป็นประโยชน์ในเชิงธุรกิจเพื่อให้กลุ่มเป้าหมายสามารถรับรู้และจดจำแบรนด์ในฐานะผู้เชี่ยวชาญในการช่วยแก้ปัญหาให้กับกลุ่มเป้าหมาย และอาจเป็นตัวเลือกสำหรับพิจารณาตัดสินใจซื้อในอนาคตหากจำเป็น เนื้อหาภายในบล็อกเชิงธุรกิจยังคงสอดแทรกเนื้อหาที่เป็นประโยชน์ตรงกับความต้องการของกลุ่มเป้ามาย มีความกระชับและอธิบายได้อย่างครบถ้วนตรงประเด็น รวมถึงใช้ภาพประกอบ วิดีโอ ข้อมูลเชิงสถิติ ตาราง หรือแผนภาพเพื่อให้น่าสนใจยิ่งขึ้น ทั้งนี้ การนำประสบการณ์จริงจากผู้ใช้งานมาเผยแพร่ให้กับกลุ่มเป้าหมายสามารถช่วยสร้างความมั่นใจในการใช้สินค้าและบริการ โดยนำไปประยุกต์ใช้หรือแก้ปัญหาในกระบวนการผลิตได้
The Research “Content Presentation and Purchase Decision Formats through Alternative Channel of Food and Beverage Customers Using Industrial Gas: A Case Study of Bangkok Industrial Gas Company Limited” aim to study 1) Forms of a business blog presentation for food and beverage customers using industrial gas 2) Content that causes food and beverage customers who using industrial gas make purchase decisions and generate sales. This study used mix methodology which are content analysis and in-depth interview, content analysis focused on 10 people who working in food and beverage production industry using industrial gas between 20 April 2019 to 29 May 2019. The results of the study show that the sample groups have various opinions regarding the form of presentation and content of business blogs. Including consideration of purchase decisions and sales growth Presentation style of business blogs Will focus on useful content in business for the target audience to recognize and remember the brand as an expert in solving problems for the target group to recognize and remember the brand as an expert in solving problems for the target audience And may be an option for future purchase decisions if needed The content within the business blog still includes useful content that meets the needs of the target group. Be concise and completely explained to the point. Including using illustrations, videos, statistical data, tables or diagrams to make them more interesting bringing real experiences from users to distribute to target groups can help build confidence in using products and services by applying or solving problems in the production process.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: อุตสาหกรรมก๊าซ
ก๊าซ
การตัดสินใจ
เครื่องดื่ม
อาหาร
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4245
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nathawuth_nank.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback