DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4211

Title: แผนธุรกิจบริษัท ซุปเปอร์แก๊ส (ประเทศไทย) จำกัด
Other Titles: Business Plan for Super Gas (Thailand) Co.,Ltd.
Authors: วรากร เพ็ชรดิษฐ์
Keywords: แผนธุรกิจ
แรงกดดัน
กลยุทธ์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อที่จะวางแนวทางในการดำเนินธุรกิจ การวิเคราะห์สภาพแวดล้อม การวิเคราะห์ความเสี่ยงเพื่อวางกลยุทธ์ต่าง ๆ โดยใช้เครื่องมือที่ได้รับการยอมรับและได้รับความนิยม โดยจะสามารถสรุปหาความเป็นไปได้ในการทำโครงการนี้ แผนธุรกิจฉบับนี้ จะเริ่มต้นการวิเคราะห์องค์กรภายใน ด้วยการสำรวจสิ่งที่ธุรกิจเป็น สินค้าหรือบริการที่มี และวางรูปแบบในการทำธุรกิจ โดยใช้เครื่องมือ Business Model Canvas, การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมของธุรกิจด้วยการใช้ PEST Analysis ที่สามารถวิเคราะห์สภาพแวดล้อมได้อย่างครอบคลุม ทำให้สามารถวางแผนในการรับมือได้ การวิเคราะห์ความกดดันทั้ง 5 ด้านจากเครื่องมือ 5 Forces Model ที่จะช่วยให้ธุรกิจรู้ถึงแรงกดดันที่จะเกิดขึ้น โดยสามารถหลีกเลี่ยงและวางกลยุทธ์ต่อไปได้ ทั้งนี้ในส่วนการตลาดก็เป็นสิ่งที่จำเป็น ดังนั้น ธุรกิจได้ทำการวิเคราะห์คู่แข่งหลักและคู่แข่งรองเพื่อทราบถึงจุดแข็งและจุดอ่อนของคู่แข่ง การแข่งขันในตลาดค่อนข้างสูง ด้วยสินค้าที่ไม่ได้มีความหลากหลายนัก ทำให้การบริการเป็นสิ่งสำคัญ จากการวิเคราะห์ชี้ให้เห็นถึงการลงทุนที่จะต้องมีการวางแผนอย่างรอบคอบ โดยธุรกิจ จะมีการลงทุนเริ่มต้นโครงการ จำนวนเงิน 895,000 บาท ยอดขายในปีที่ 1 อยู่ที่ 5,400,000 บาท เป็นกำไรสุทธิคาดการณ์ 415,200 บาท มีอัตราผลตอบแทนที่ 0.7 และมีระยะเวลาคืนทุน ประมาณ 1 ปี จากผลการวิเคราะห์พบว่า โครงการนี้ เหมาะสมที่จะลงทุน
Making this business plan the objective is to set guidelines for conducting business. Environmental analysis Risk analysis for strategic planning by using tools that are accepted and popular Which will be able to conclude the possibility of doing this project. This business plan will begin internal organizational analysis by exploring what business is available products or services and lay the business model by using the business model Canvas tool, analyzing the business environment by using PEST Analysis which can analyze the environment thoroughly. Enables planning to cope, analyzing pressure in all 5 areas from the 5 Forces Model tools that help businesses know the pressures that will occur. By avoiding and strategizing, the marketing is necessary. Therefore, the business has analyzed the primary and secondary competitors in order to understand the strengths and weaknesses of the competitors. The market competition is quite high, with products that are not diverse Make service important. The analysis shows that the investment must be carefully planned, with the business having the initial investment of 895,000 baht. Sales in the first year are 5,400,000 baht, which is a net profit of 415,200 baht, with a return of 0.7 and a payback period of approximately 1 year. Based on the analysis, it is found that this project is suitable for investment
Description: การค้นคว้าอิสระ(กจ.ม)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการขาย
ก๊าซปิโตรเลียมอัดเหลว
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4211
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
warakorn_pech.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback