DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4181

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของสถาบันไทย-เยอรมัน
Other Titles: Digital marketing communication strategies of Thai-German Institute
Authors: อภิญญา จันทะเรือง
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสาร
ผู้บริโภค
สถาบันไทย-เยอรมัน
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของสถาบันไทย-เยอรมัน 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้บริโภคต่อการเปิดรับสารและประโยชน์ของการรับสื่อดิจิทัลของสถาบันไทย-เยอรมัน การศึกษาวิจัยครั้งนี้ ผู้วิจัยใช้การคัดเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) โดยใช้การสัมภาษณ์แบบเชิงลึก (In-depth Interview) โดยมีชุดคำถามจำนวน 2 ชุด สำหรับผู้บริหารของสถาบันไทย-เยอรมัน ที่เป็นผู้ให้ข้อมูลหลัก จำนวน 3 คน และผู้รับสารของสถาบันไทย-เยอรมัน ผ่านช่องทางเว็บไซต์ (Website) เฟซบุ๊กแฟนเพจ (Facebook Fanpage) และ การตลาดผ่านอีเมล (E-mail Marketing) จำนวน 10 คน ผลการวิจัยพบว่า กลยุทธ์การดำเนินงานของสถาบันไทย-เยอรมัน มีข้อจำกัดทางด้าน 1) กำลังคนในส่วนของการตลาดไม่เพียงพอ จึงขาดความต่อเนื่อง 2) เนื้อหานำเสนอข่าวสารไปยังผู้บริโภคยังเป็นเนื้อหาที่เน้นขายของ ด้านการพัฒนาการสื่อสารการตลาดดิจิทัลในอนาคต ผู้บริหารคิดว่าควรพัฒนาช่องทางให้มีความหลากหลาย เช่น ยูทูบ ไลน์แอด และออกแบบเว็บไซต์ให้อำนวยความสะดวกให้กับลูกค้ามากที่สุด ด้านเนื้อหาควรมีเนื้อหาให้เป็นประโยชน์ เน้นการให้ความรู้ สร้างความดึงดูดกับผู้บริโภค อีกทั้งมีความถี่ของแต่ละช่องทางที่เหมาะสม สำหรับมุมมองของผู้บริโภคนั้น ใช้ช่องทางการตลาดผ่านอีเมลมากที่สุดในการประสานงานและรับข่าวสาร ด้านการรับสารผ่านอีเมลเพียงพอและเหมาะสม ข้อมูลที่ผู้บริโภคได้รับคือการบริการหลักสูตรอบรม และกิจกรรมสัมมนาฟรีของสถาบันไทย-เยอรมัน เป็นส่วนใหญ่ ความคาดหวังที่ผู้บริโภคต้องการ คือ 1) เนื้อหาที่เกี่ยวข้องกับการบริหารงานบุคคล 2) การวิเคราะห์ Training Need และการพัฒนาบุคลากรฝ่ายเทคนิค (Competency) 3) เรื่องทั่วไปเพื่ออำนวยความสะดวกให้กับผู้ที่มาอบรมที่สถาบันไทย-เยอรมัน เช่น ร้านอาหาร ที่จอดรถ หรือ ที่พักอื่น ๆ ด้านการสื่อสาร ควรใช้ภาษาที่เข้าใจง่าย ไม่ซับซ้อน เพื่อเป็นประโยชน์ในการให้คำแนะนำพนักงานที่ขออนุมัติฝึกอบรม ประโยชน์ของการรับสาร และการตัดสินใจซื้อ ข้อมูลที่ทางผู้บริโภคได้รับเป็นประโยชน์ต่อการขออนุมัติฝึกอบรม และการวางแผนฝึกอบรมประจำปี โดยมีรายละเอียด 5 ประการดังนี้ 1) รายละเอียดหลักสูตร 2) วัตถุประสงค์ของหลักสูตร 3) การลงมือปฏิบัติของหลักสูตร 4) ราคาหลักสูตร 5) ประโยชน์จากการฝึกอบรมว่าสามารถไปพัฒนางานในส่วนที่ รับผิดชอบได้มากขึ้น
The study had two objectives 1) to study the digital marketing communication strategies of the Thai-German Institute 2) to study the consumers' perspectives when received news via digital channel of Thai-German Institute. The researcher used qualitative research by in-depth interviews with 2 question sets for the executives of Thai-German Institute. Who are the main informants of 3 people and recipients of the Thai-German Institute Through the website (Website), Facebook Fanpage (E-mail Marketing) amount 10 people The result showed that Strategic operations of the Thai-German Institute there are limitations in 1) Insufficient marketing staff. Therefore lacking continuity. 2) Content presenting news to consumers is still content that focuses on selling In the future of digital marketing communication development The management thinks that there should be a variety of channels developed, such as YouTube LINE, and website design to be most convenient for customers. Regarding content, there should be useful content. Focus on education create consumer appeal with the appropriate frequency of each channel For the consumer's perspective Use email marketing channels the most to coordinate and receive news. In terms of receiving messages through email is sufficient and appropriate the information that consumers receive is training course services. And most of the Thai-German institutes are free seminars. The expectations that consumers want are 1) Content relating to personnel management 2) Training need analysis and competency development 3) General matters for Facilitates trainees at Thai-German institutions such as restaurants, parking lots or other communications accommodation. Should use language that is easy to understand and not complicated for the benefit of giving advice to employees who request training approval benefits and the purchase decision the information that consumers receive is useful for requesting training approval. And the annual training plan there are 5 details as follows: 1) Course details 2) Course objective 3) Practical part 4) Program price 5) Benefits from training that can go to work in the development section more responsibility.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การสื่อสาร
สถาบันไทย-เยอรมัน -- ระบบสื่อสาร
สถาบันไทย-เยอรมัน
การตลาด
การสื่อสารด้วยระบบดิจิทัล
นโยบายการสื่อสาร
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4181
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apinya_chan.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback