DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4173

Title: แผนธุรกิจบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า DODOYA bag & shoes Spa
Other Titles: The Business Plan of DODOYA Bag & Shoes Spa
Authors: ปริชมน ยิ้มอุบล
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจทำความสะอาดกระเป๋าและรองเท้า
แผนการลงทุน
Business Plan
Bags and Shoes Cleaning and Fixing Business
Investment Strategy
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า DODOYA bag & shoes Spa มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและจัดทำแผนการดำเนินงาน แผนการตลาด แผนการเงิน และการบริหารจัดการทรัพยากรบุคคลในองค์กร แผนธุรกิจฉบับนี้เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมธุรกิจโมเดลในการดำเนินธุรกิจแผนกลยุทธ์การผลิตการจัดซื้อและการปฏิบัติงานแผนกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน การศึกษาวิจัยแผนธุรกิจ DODOYA bag & shoes Spaบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า พบว่า ในอุตสาหกรรมการให้บริการทำความสะอาดและซ่อมแซมกระเป๋าและรองเท้า มีคู่แข่งที่เป็นธุรกิจประเภทเดียวกันค่อนข้างเยอะ รวมไปถึงยังคงมีจุดอ่อนในเรื่องของการเป็นที่รู้จักสำหรับธุรกิจนี้ ผู้ประกอบธุรกิจดังกล่าวต้องมีการเตรียมความพร้อมในการประชาสัมพันธ์ การส่งเสริมการขายให้เป็นที่รู้จักให้มากขึ้น เพื่อกระตุ้นยอดขายและสร้างความพึงพอใจให้แก่กลุ่มผู้บริโภคให้มากขึ้น
This business plan was conducted in order to define scope of a business, study about bag & shoes spa cleaning and fixing service, DODOYA, and to be a guideline before decision to run a business. This business plan includes information about business environment analysis, production and operations strategy, financial and investment strategy and marketing research According to a business plan, bag & shoes spa cleaning and fixing service, DODOYA, has high competition. There are both existing competitors and most of people didn’t know about this business. Therefore, entrepreneurs should plan about well-prepared the project by about an organization, products, and brand through online channels and so on in order to increase brand awareness, hopefully drive sales and satisfy target.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การลงทุน
กระเป๋า -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม
รองเท้า -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม
การซ่อมแซม
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4173
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
parichamon.y.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback