DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4173
|
Title: | แผนธุรกิจบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า DODOYA bag & shoes Spa |
Other Titles: | The Business Plan of DODOYA Bag & Shoes Spa |
Authors: | ปริชมน ยิ้มอุบล |
Keywords: | แผนธุรกิจ ธุรกิจทำความสะอาดกระเป๋าและรองเท้า แผนการลงทุน Business Plan Bags and Shoes Cleaning and Fixing Business Investment Strategy |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า DODOYA bag & shoes Spa มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาและจัดทำแผนการดำเนินงาน แผนการตลาด แผนการเงิน และการบริหารจัดการทรัพยากรบุคคลในองค์กร แผนธุรกิจฉบับนี้เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมธุรกิจโมเดลในการดำเนินธุรกิจแผนกลยุทธ์การผลิตการจัดซื้อและการปฏิบัติงานแผนกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน
การศึกษาวิจัยแผนธุรกิจ DODOYA bag & shoes Spaบริการรับทำความสะอาด ซ่อมแซม กระเป๋าและรองเท้า พบว่า ในอุตสาหกรรมการให้บริการทำความสะอาดและซ่อมแซมกระเป๋าและรองเท้า มีคู่แข่งที่เป็นธุรกิจประเภทเดียวกันค่อนข้างเยอะ รวมไปถึงยังคงมีจุดอ่อนในเรื่องของการเป็นที่รู้จักสำหรับธุรกิจนี้ ผู้ประกอบธุรกิจดังกล่าวต้องมีการเตรียมความพร้อมในการประชาสัมพันธ์ การส่งเสริมการขายให้เป็นที่รู้จักให้มากขึ้น เพื่อกระตุ้นยอดขายและสร้างความพึงพอใจให้แก่กลุ่มผู้บริโภคให้มากขึ้น This business plan was conducted in order to define scope of a business, study about bag & shoes spa cleaning and fixing service, DODOYA, and to be a guideline before decision to run a business. This business plan includes information about business environment analysis, production and operations strategy, financial and investment strategy and marketing research
According to a business plan, bag & shoes spa cleaning and fixing service, DODOYA, has high competition. There are both existing competitors and most of people didn’t know about this business. Therefore, entrepreneurs should plan about well-prepared the project by about an organization, products, and brand through online channels and so on in order to increase brand awareness, hopefully drive sales and satisfy target. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ การลงทุน กระเป๋า -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม รองเท้า -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม การซ่อมแซม |
Advisor(s): | วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4173 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|