DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4171

Title: แผนธุรกิจเจลกันแดดรูปแบบแผ่น SUNDAY SHEETS
Other Titles: The Business Plan for SUNDAY SHEETS Sunscreen Sheets
Authors: นวรัตน์ สอสุวงศ์
Keywords: แผนธุรกิจ
แผนธุรกิจเจลกันแดดรูปแบบแผ่น
แผนทางการเงินและการลงทุน
Business Plan
Business Plan for Sunscreen Sheets
Financial and Investment Strategy
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจเจลกันแดดรูปแบบแผ่น SUNDAY SHEETS มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนด กรอบทิศทางของธุรกิจ เพื่อการศึกษาค้นคว้าข้อมูลเกี่ยวกับธุรกิจเจลกันแดดรูปแบบแผ่นศึกษาหา โอกาสความเป็นไปได้ และเป็นแนวทางในการตัดสินใจก่อนการดำเนินโครงการ แผนธุรกิจฉบับนี้ เป็นการวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสภาพแวดล้อมธุรกิจ โมเดลในการดำเนินงานธุรกิจ แผนกลยุทธ์ การผลิต การตลาด การจัดการองค์กร การดำเนินงาน การเงินและการลงทุน การศึกษาวิจัยแผนธุรกิจเจลกันแดดรูปแบบแผ่น SUNDAY SHEETS พบว่าในอุตสาหกรรม เครื่องสำอางทางด้านผลิตภัณฑ์กันแดดมีคู่แข่งจำนวนมากทั้งคู่แข่งเดิมและคู่แข่งรายใหม่ ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเตรียมความพร้อมด้านการพัฒนาสินค้า การจัดโปรโมชั่นส่งเสริมการ ขาย และการประชาสัมพันธ์สินค้าทางสื่อออนไลน์เพิ่มมากขึ้น เพื่อสร้างการตระหนักรู้ในตรา สินค้า กระตุ้นยอดขาย และสร้างความพึงพอใจให้แก่กลุ่มผู้บริโภคมากขึ้น
This business plan was conducted in order to define scope of a business, study a possibility of Sunscreen Sheets business, SUNDAY SHEETS, and to be a guideline before decision to run a business. This business plan includes information about business environment analysis, production and operations strategy, financial and investment strategy and marketing research. According to a business plan, Sunscreen Sheets, SUNDAY SHEETS, industry has high competition. There are both existing competitors and new competitors that enter to this business. Therefore, entrepreneurs should plan earnestly and be well-prepared the project by emphasis more on product development, sales promotion and public relations about an organization, products, and brand through online channels and so on in order to increase brand awareness, hopefully drive sales and satisfy consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง
ครีมถนอมผิว
การจัดการตลาด
เครื่องสำอาง -- การตลาด
การลงทุน
Advisor(s): วรวรรณ เลาหะพลวัฒนา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4171
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nawarat_s.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback