DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4130

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของ บริษัท ดอกบัวคู่ จำกัด
Other Titles: Digital marketing communication strategys of Twinlotus Co., Ltd
Authors: ณัฐกานต์ เต็มไตรรัตน์
Keywords: กลยุทธ์
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
มุมมอง
ผู้บริโภค
ดอกบัวคู่
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยแบบเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลของผลิตภัณฑ์สมุนไพรดอกบัวคู่ 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้บริโภคเกี่ยวกับการสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านสื่อออนไลน์ของบริษัท ดอกบัวคู่ จำกัด การวิจัยเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยทำการศึกษาด้วยวิธีการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกด้วยตัวเอง โดยสัมภาษณ์ผู้มีส่วนเกี่ยวกับการวางกลยุทธ์การตลาดดิจิทัลทั้งหมดจำนวน 3 คน และกลุ่มผู้ที่ใช้ผลิตภัณฑ์ผลิตภัณฑ์ดอกบัวคู่ ทั้งหมด 10 คนเป็นสมาชิกและผู้ติดตามของช่องทางออนไลน์ทุกช่องทาง (เว็บไซต์ เฟซบุ๊กแฟนเพจและ ไลน์แอด) ผลการศึกษาพบว่ากลยุทธ์ผลิตภัณฑ์ดอกบัวคู่การวางกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านสามช่องทาง คือ เว็บไซต์ เฟซบุ๊กแฟนเพจ และ ไลน์แอด เพื่อสร้างความเข้าใจในรายละเอียดของสินค้า สรรพคุณ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย และ โปรโมชั่นทำให้เกิดยอดขายเพิ่มขึ้น การสื่อสารการตลาดดิจิทัลมีช่องทางที่สำคัญ เฟซบุ๊ก ไลน์แอด และ เว็บไซต์ ตามลำดับ ด้านมุมมองของผู้บริโภค พบว่า ผู้บริโภคเปิดรับผ่านช่องทางเฟซบุ๊กและไลน์แอดของบริษัท ดอกบัวคู่ จำกัด และผู้บริโภครับรู้ข่าวสารผ่านสื่ออนไลน์ของบริษัท ดอกบัวคู่ จำกัด ผ่านทางเฟซบุ๊ก ไลน์แอด และ ยูทูบ รวมถึงสื่อทางโทรทัศน์ตามช่องต่าง ๆ สื่อในโรงภาพยนตร์ การออกงานแสดงสินค้าตามสถานที่ต่าง ๆ จากพนักงานขาย หรือ ป้ายแอลอีดีที่บริษัทดอกบัวคู่เอง โฆษณาวิดีโอและป้ายโฆษณาตามเว็บไซต์ต่าง ๆ เช่น เว็บไซต์ท่องเที่ยว เว็บไซต์ดูละคร เว็บไซต์ดูละครย้อนหลัง เว็บไซต์อ่านซีรีย์เกาหลี
This research had two objectives: 1) to study digital marketing communication strategy of Dokbuaku herbal personal care products and 2) to examine consumers’ perspectives on digital marketing communication through online media of Dokbuaku Company Limited.The research was qualitative,using in-depth interviews with three digital marketing strategy planners and 10 consumers using Dokbuaku herbal personal care products. The consumers were members and followers of all online channels (Website, Facebook Fanpage and Line@) The results showed that digital marketing communication strategies always used websites, Facebook fanpage, and LINE@ to increase sales and to create understanding of product details, product qualifications, prices, distribution channels, and promotions that went online trading channels such as Lazada. Consumers used Facebook as their number one, followed by line@, and website respectively. As for consumers’ perspectives, consumers were exposed to the news via the Facebook most likely, followed by the line@ of Twin Lotus Company Limited. Besides, consumers perceived news via online media of Twin Lotus Co., Ltd. via Facebook Ads, Line@, and YouTube, as well as television media in various channels, media in the cinema, event organizing at various locations from sales staff, LED signs, video ads, and display ads, such as travel websites, drama websites, re-run drama websites, and Korean-series websites.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด
บริษัทดอกบัวคู่
ผลิตภัณฑ์สมุนไพร
ผลิตภัณฑ์สมุนไพร -- การตลาด
สื่ออิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4130
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nutthakarn_temt.pdf4.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback