DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4121

Title: การศึกษาการสร้างสรรค์เนื้อหาเชิงท่องเที่ยวประเภทคู่รัก ผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊กแฟนเพจ กรณีศึกษา: Facebook Fanpage ไปกันนะ
Other Titles: Study of creative content creation for couples Via social media Facebook Fan page Case Study: Facebook Fanpage: Pai gun na
Authors: ธาวินี เนียมนาค
Keywords: สร้างสรรค์
การท่องเที่ยว
สื่อสังคมออนไลน์
ความรัก
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง “การศึกษาการสร้างสรรค์เนื้อหาเชิงท่องเที่ยวประเภทคู่รัก ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ เฟซบุ๊กแฟนเพจ กรณีศึกษา: Facebook Fan page ไปกันนะ” ในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาการใช้เครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook Fan page ในการนำเสนอการท่องเที่ยวผ่านเพจ “ไปกันนะ” 2) เพื่อศึกษาการสร้างสรรค์เนื้อหา Content ด้านการท่องเที่ยวประเภทคู่รักผ่านสื่อสังคมออนไลน์ให้น่าสนใจและติดตาม 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดเชิงเนื้อหาการท่องเที่ยวผ่านสื่อสังคมออนไลน์ Facebook Fan page โดยใช้รูปแบบงานวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative research) เชิงปริมาณ (Quantitative Research) ด้วยวิธีการการสัมภาษณ์แบบเจาะลึกเจ้าของหรือผู้บริหารเพจ และการแจกแบบสอบถามออนไลน์สำหรับผู้ติดตาม Facebook Fan page ไปกันนะ จำนวน 400 ชุด ผลการวิจัยพบว่า 1) เพื่อศึกษาการใช้เครือข่ายสังคมออนไลน์ Facebook Fanpage ในการนำเสนอการท่องเที่ยวผ่านเพจ “ไปกันนะ” ประชากรโดยส่วนใหญ่ใช้ช่องทางประกอบการหาข้อมูลต่อการตัดสินใจในการท่องเที่ยวจาก Facebook Fan Page มากที่สุด การเข้าชมเพจการท่องเที่ยว “ไปกันนะ” มีการเข้าชมในสัปดาห์ละ 1-3 ครั้ง มากที่สุด เพื่อหาข้อมูลสำหรับการท่องเที่ยวในอนาคต ผู้ติดตามเพจส่วนใหญ่เข้าร่วมกิจกรรมเพจไปกันนะ 1-5 ครั้ง สนใจการนำเสนอเนื้อหาผ่านรูปภาพ อยู่ในเกณฑ์มากที่สุด 173 คน เฉลี่ยร้อยละ 43.3 สนใจรูปแบบเนื้อหา และร้อยละ 56 การนำเสนอเนื้อหาท่องเที่ยวน่าสนใจและน่าติดตามมาก 2) เพื่อศึกษาการสร้างสรรค์เนื้อหาด้านการท่องเที่ยวประเภทคู่รักผ่านสื่อสังคมออนไลน์ให้น่าสนใจและติดตาม ส่วนใหญ่มีความเห็นว่าเนื้อหาข้อมูลการท่องเที่ยวมีประโยชน์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.95 เนื้อหาประเภทรูปภาพ คำบรรยาย และคลิปวิดีโอต่าง ๆ มีคุณภาพอยู่ในเกณฑ์มาก การนำเสนอเนื้อหาการท่องเที่ยวมีความละเอียด ครบถ้วน ทั้งด้านที่พัก ด้านการเดินทาง ตลอดจนร้านอาหาร อยู่ในเกณฑ์มาก และนำเสนอเนื้อหาประเภทบทความ ข้อคิด คำคม ได้อย่างน่าสนใจ น่าติดตาม ตามลำดับ 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์การตลาดเชิงเนื้อหาการท่องเที่ยวผ่านสื่อสังคมออนไลน์เฟซบุ๊กแฟนเพจ การนำเสนอรูปแบบการท่องเที่ยวอย่างชัดเจนมาก มีปฏิกิริยาการตอบกลับคอมเมนท์ของผู้ติดตาม มีการประชาสัมพันธ์กิจกรรมหรืองานอีเวนท์การท่องเที่ยวให้ติดตามอยู่เสมอ ข้อมูลการท่องเที่ยวที่มีความหลากหลาย เนื้อหาน่าสนใจและน่าติดตาม ช่วงเวลาของการอัปเดตข้อมูล ข่าวสาร หรือเนื้อหาเป็นช่วงเวลาที่เหมาะสมต่อการเข้ารับชม การกิจกรรมแจก Gift Voucher ให้ผู้เข้าร่วมกิจกรรม อยู่ในเกณฑ์มาก
Research "The study of creating content for tourism lovers Via social media Facebook Fan Page Case Study: Facebook Fan Page Let's Go "This time aims to 1) to study the use of social networks on the Facebook Fan page to present tourism through the" Let's Go "page 2) to Studying the creation of content in the category of travel lovers through social media to be interesting and follow. 3) To study tourism content marketing strategies through social media Facebook Fan page by Shopping patterns for Qualitative Research (Qualitative research) quantitative (Quantitative Research) by means of in-depth interviews with the owners or the management page. And distributed 400 questionnaires online for Facebook Fan page followers. The results of the research are as follows: 1) to study the use of online social networking Facebook Fan page in presenting tourism through the page "pai gun na", the majority of the population uses the channels to find information on travel decisions from Facebook Fan Page Most the "Go!" Travel page visits are most visited 1-3 times a week to find information for future trips. Most page followers join the page activity 1-5 times. Interested in presenting content through images 173 people, 43.3%, are interested in the content format and 56%. The presentation of tourist content is very interesting and interesting. 2) To study the creation of tourism content in the type of couples via social media to be interesting and follow Most of them were of the opinion that tourist information was useful. With an average of 3.95 content in the category of images, subtitles and various video clips the quality is very high. The tourism content presentation is complete and detailed in terms of accommodation. Travel As well as restaurants Very criteria and present the content in the category of articles, quotes, and interesting comments, respectively. 3) To study tourism content marketing strategies through social media, Facebook, fan page The tourism model is presented very clearly. Have a reaction to respond to comments from followers there are public relations activities or tourism events to follow. Diverse tourist information Interesting and interesting content the time period for updating news or content is a suitable time for viewing. Activity Giveaway Gift Voucher to participants. Very criteria
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การท่องเที่ยว
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
นักท่องเที่ยว
การท่องเที่ยว -- การตัดสินใจ
Advisor(s): มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย
ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4121
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tavinee_niam.pdf7.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback