DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4119

Title: แผนธุรกิจ กุ้งทอดกรอบปรุงรส “กุ้งเทพ”
Other Titles: Business plan for crispy fried shrimp "Kung Thep"
Authors: อรัญญา สว่างวงษ์
Keywords: ขนมขบเคี้ยว
พฤติกรรมและความต้องการของผู้บริโภค
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการศึกษาโอกาส ปัญหา อุปสรรคของธุรกิจให้พร้อมต่อการเริ่มประกอบการ เป็นเครื่องมือในการวางแผนการดำเนินธุรกิจให้ดำเนินไปอย่างต่อเนื่อง และมีประสิทธิภาพสูงสุด แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทผลิตและจัดจำหน่ายผลิตภัณฑ์ขนมขบเคี้ยวกุ้งทอดกรอบโดยทำการศึกษาเกี่ยวกับ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายของธุรกิจ จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการทำแบบทดสอบออนไลน์ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นในการศึกษาพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ขนมขบเคี้ยวและปัจจัยทางด้านการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคมากำหนดกลยุทธ์ทางธุรกิจเพื่อเป็นแนวทางในการวางแผนการดำเนินธุรกิจที่ยั่งยืน
The preparation of this business plan is intended to be a guideline for studying the opportunities, problems and obstacles of the business in order to be ready to start the business. It is a tool for planning and continuing for the most efficient outcome of a business. The business plan was prepared for the business that manufacturing and distributing fried shrimp snack by studying in various fields including business environment analysis, competitive analysis and survey which based on questionnaire instrument that capture samples from the business’s target group, including 400 customers who participated with the survey by using online test method for preliminary data analysis to observe customer’s behavior of buying snacks and study marketing factors that affect customer’s decision making on buying snack to define business strategies as a guideline for planning a sustainable business plan.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการตลาด
ผลิตภัณฑ์อาหาร
ผลิตภัณฑ์ใหม่
สินค้าอุปโภคบริโภค
การจัดการผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4119
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aranya_swan.pdf5.44 MBAdobe PDFView/Open
aranya_swan.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback