DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4118

Title: แผนธุรกิจ ร้านนารา คาเฟ่
Other Titles: ฺBusiness Plan For NARA Cafe
Authors: นารปรียา จันทกูล
Keywords: แผนธุรกิจ
การวิเคราะห์ปัจจัยสิ่งแวดล้อม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจ NARA Café มีวัตถุประสงค์เพื่อนำไปใช้เป็นแนวทางในการทำธุรกิจคาเฟ่ร้าน “ NARA Café ” ให้ได้ผลกำไรและสินค้าบริการที่มีคุณภาพมากขึ้น และเพื่อให้มีแผนธุรกิจในการทำและบรรลุเป้าหมายที่ตั้งไว้ได้ดำเนินไปอย่างต่อเนื่อง โดยการศึกษาจะมุ่งเน้นที่ความเป็นไปได้ทางการตลาด การบริหารจัดการ การเงิน และผลตอบแทนจากการดำเนินงานเป้าหมายหลักของการจัดทำแผนธุรกิจคาเฟ่ นี้เพื่อตอบสนองต่อความต้องการของกลุ่มลูกค้าที่รักสัตว์เลี้ยงทั้ง 2 ชนิด และสร้างรายได้ในการจัดจำหน่ายสินค้าและบริการ โดยได้ทำการศึกษาเกี่ยวกับ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ การวิเคราะห์การแข่งขัน และการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับตัวอย่างซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายของธุรกิจ จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการทำแบบสอบถาม ของผู้ที่รักสัตว์ และพักอาศัยในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี ในการศึกษาทัศนคติและความต้องการของลูกค้าในธุรกิจคาเฟ่สุนัขและแมว และ พฤติกรรมของลูกค้าในธุรกิจให้บริการความพึงพอใจในการใช้บริการ มากำหนดกลยุทธ์ทางธุรกิจเพื่อเป็นแนวทางในการวางแผนการดำเนินธุรกิจ ผลการศึกษาของแผนธุรกิจ NARA Café เพื่อตอบสนองต่อความต้องการของกลุ่มลูกค้าที่รักสัตว์เลี้ยงทั้ง 2 ชนิด โดยจะแบ่งโซนอย่างชัดเจนคือโซนที่ 1 Cat Love คาเฟ่สำหรับลูกค้าที่ชื่นชอบแมวสามารถนั่งทานขนมได้ที่บริเวณนี้ โซนที่ 2 Dog Like คาเฟ่สำหรับลูกค้าที่ชื่นชอบสุนัขสามารถนั่งทานขนมได้ที่บริเวณนี้ โซนที่ 3 Cat Love and Dog Like คาเฟ่สำหรับลูกค้าที่ชื่นชอบทั้งแมวและสุนัข พร้อมทั้งแมวและสุนัขที่อยู่ร่วมกันอย่างเป็นพันธมิตร รวมถึงสามารถนั่งทานขนมได้ที่บริเวณนี้ โซนที่ 4 เป็นโซนกลาง ที่เชื่อมระหว่าง โซน Cat Love กับ โซน Dog like เป็นที่จำหน่ายเครื่องดื่มและของหวานรวมถึงมีชั้นหนังสือ และมุมอ่านหนังสือไว้ให้อ่าน โซนที่ 5 Green Zone เป็นโซนด้านนอกที่ลูกค้าจะได้มุมถ่ายรูปสวยๆ กับบรรยากาศสบายๆ ที่ไว้เพื่อคนรักธรรมชาติโดยเฉพาะ สำหรับการวิเคราะห์ทางการเงินการลงทุนเริ่มต้นใช้เงินลงทุนจากส่วนของเจ้าของทั้งหมดจำนวน 5,000,000บาท ซึ่งจากการประเมินความคุ้มค่าในการลงทุนพบว่ามีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เป็นบวก มีระยะเวลาในการคืนทุน Payback Period ไม่เกิน 1 ปี
The preparation of business plan of NARA Café is intended to be used as a guideline for launching the business "NARA Café" to generate profit with products that better in quality and a better service, and for the business to have a plan for continuously achieving goals. The study focuses on marketing possibilities, financial management and operating margin. The main goal of this cafe business plan is to respond to the need of customers who love both types of pets, and generate profit by the distribution of products and services. The plan research on business environment analysis, competitive analysis and survey which based on questionnaire instrument that capture 400 samples from the business’s target group of those who love animals that live in Saraburi metropolitan region to observe the attitude and the need of customers in the business of dog and cat café, and also to observe customer behavior and satisfaction in service business and use it to define business strategy as a guideline for business planning. The results of the NARA Café business plan is to respond to the need of customers who love both types of pets. The zone is clearly divided which first zone is ‘Cat Love Café’, a café for customers who like cats that can sit and eat snacks in the area. The second zone is ‘Dog Like Café’ for customers who like dogs that can sit and eat snacks in this area. The third zone is ‘Cat Love and Dog Like Café’ for customers who like both cats and dogs along with them that living together as ally, and customer can sit and eat snacks in this area. The fourth zone is the central zone that connects the ‘Cat Love Cafe’ and the ‘Dog Like Cafe’ zones. This zone sells beverages and desserts, has bookshelf and reading corner for the book reader. The fifth zone is ‘Green Zone’ which is out of the building where customers can find beautiful angles to take photos with cozy atmosphere for nature lovers. For financial analysis, the initial investment funds came from the owner equity in total of 5,000,000 baht. Based on the evaluation of the investment value, it is found that the net present value (NPV) and internal rate of return (IRR) are positive. The estimated payback period is not over a year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านอาหาร
การจัดการธุรกิจ
การลงทุน
การตลาด
ร้านอาหาร -- การตลาด
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4118
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
narapreeya_chan.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback