DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4112

Title: การสื่อสารสินค้าแบรนด์เนมมือสองทางช่องทางออนไลน์กับการตัดสินใจกดติดตามของผู้ใช้อินสตาแกรมในกลุ่มวัยทำงานเพศหญิง
Other Titles: Online communications of used brand name and decision making of working age female instagram users to follow
Authors: ปภัสรินทร์ ธีรอัคราเกียรติ
Keywords: สื่อออนไลน์
อินสตาแกรม
แบรนด์เนมมือสอง
การกดติดตาม
วัยทำงานเพศหญิง
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) พฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์สินค้าแบรนด์เนมมือสอง ทางช่องทางออนไลน์ อินสตาแกรมในกลุ่มวัยทำงานเพศหญิง (2) พฤติกรรมการซื้อสินค้าแบรนด์เนม มือสองทางช่องทางออนไลน์อินสตาแกรมในกลุ่มวัยทำงานเพศหญิงและ (3) การสื่อสารสินค้าแบรนด์เนม มือสองทางช่องทางออนไลน์กับการตัดสินใจกดติดตามอินสตาแกรมในกลุ่มวัยทำงานเพศหญิง เป็น งานวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง ซึ่งเป็นวัยทำงานเพศหญิงที่ติดตามร้านค้าอินสตาแกรม มีอายุระหว่าง 25-40 ปี จำนวน 200 คน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มวัยทำงานเพศหญิงใช้สมาร์ทโฟนในการเปิดรับสื่อเป็นหลักมีการเข้าใช้ อินสตาแกรมเป็นประจำทุกวัน ช่วงเวลาที่เข้าอินสตาแกรมสินค้าแบรนด์เนมมือสองส่วนใหญ่คือเวลา 18.01-22.00 น.รู้จักอินสตาแกรมสินค้าแบรนด์เนมมือสองจากการหาด้วยตัวเอง มีการปฏิสัมพันธ์กับ อินสตาแกรมสินค้าแบรนด์เนมมือสองเพื่อสอบถามข้อมูลที่น่าสนใจ มีพฤติกรรมการซื้อ ผ่านทาง ช่องทางออนไลน์จากความสะดวกสบาย การตัดสินใจกดติดตามร้านค้าอินสตาแกรมแบรนด์เนมมือสอง มาจากการสามารถเปรียบเทียบข้อมูลราคาได้ มีสินค้าหลากหลายให้เลือก มีราคาที่เหมาะสม มีสินค้าสภาพดี มีข้อมูลที่น่า เชื่อถือ เช่น มีเบอร์โทรติดต่อ และมีหน้าร้าน ที่อยู่ ที่ชัดเจน ส่งผลให้ผู้บริโภครู้สึกมั่นใจและทำให้เกิดการกดติดตาม คำสำคัญ: สื่อออนไลน์, อินสตาแกรม, แบรนด์เนมมือสอง, การกดติดตาม, วัยทำงานเพศหญิง
The objectives of this research were to study the exposure of used brand name products on Instagram among working age females, to examine the brand name products purchasing behavior via Instagram among working age females, and to investigate the online communication of used brand name and decision making of working age female Instagram users to follow. This quantitative research used an online questionnaire to collect the data. The sample group was 200 working age females aged 25 to 40 years old who follow Instagram shops. Findings indicated that working age females mainly use smart phones to reach the media. They access Instagram daily. The time that they normally access Instagram for used brand name pages is during 18:01 - 22:00. They recognized the used brand names on Instagram by themselves. These working age females interact with used brand name Instagram shops in order to send queries regarding the interesting information. They purchase online because of its convenience. They follow used brand name Instagram shops because they are able to compare the prices, there are many types of products available at reasonable prices with good quality, and reliable information such as contact numbers and the actual shop with a clear address is included. For these reasons, the consumers felt confident and decided to follow these Instagram pages. Keywords: Online media, Instagram, Used brand name, Following, Working age female
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Subjects: สินค้ามือสอง
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
สินค้ามือสอง -- การตัดสินใจ
การเลือกซื้อสินค้า
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4112
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Papatsarin.Teer.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback