DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4060

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารเสริม จากสมุนไพรทางสื่อออนไลน์ของผู้บริโภคกรณีศึกษา บริษัท นินจา พาสเนอร์ จำกัด
Other Titles: Factors influencing the decision of consumers to purchase herbal supplement products via online media: The case study of Ninja Partner Company Limited
Authors: ศุภณัช ทองเรือน
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
สื่อออนไลน์
อาหารเสริมสมุนไพร
พฤติกรรมการบริโภค
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเชิงคุณภาพเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เหตุผลในการบริโภคอาหารเสริมสมุนไพรของกลุ่มลูกค้า บริษัท นินจา พาสเนอร์ ผ่านสื่อออนไลน์ 2) ความพึ่งพอใจในการสั่งซื้อผลิตภัณฑ์สมุนไพร ทางสื่อออนไลน์ของกลุ่มลูกค้า บริษัท นินจา พาสเนอร์ และ 3) ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมประเภทอาหารเสริมสมุนไพรของกลุ่มลูกค้า บริษัท นินจา พาสเนอร์ ผ่านสื่อออนไลน์ โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) กับกลุ่มบุคคลที่เป็นลูกค้าของบริษัท ได้แก่ กลุ่มลูกค้าที่สั่งซื้อสินค้าไปแล้วมากกว่า 3 ครั้งขึ้นไป และลูกค้าที่สนใจในผลิตภัณฑ์ แต่ยังไม่ได้ตัดสินใจสั่งซื้อ จำนวนรวมทั้งสิ้น 10 คน ผลการวิจัย พบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่มีเหตุผลในการบริโภคสมุนไพรเพราะเชื่อว่าการป้องกันและรักษาด้วยธรรมชาติบำบัดดีกว่าการป้องกันและรักษาด้วยเคมีบำบัด และเป็นอีกทางเลือกหนึ่ง ในการรักษาอาการหรือโรคที่ตนเป็นอยู่ โดยจะเกิดพฤติกรรมการบริโภคซ้ำ หากทานสินค้ามีคุณภาพทานแล้วเห็นผลชัดเจน และมีโปรโมชั่นที่น่าสนใจ ก็จะทำการสั่งซื้อสินค้าอย่างต่อเนื่อง ส่วนความ พึงพอใจในการสั่งซื้อผลิตภัณฑ์สมุนไพร ผ่านช่องทางออนไลน์นั้น ลูกค้าที่เคยมีประสบการณ์สั่งซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ส่วนใหญ่ค่อนข้างพึงพอใจในระบบของบริษัท แต่ยังต้องการให้ปรับปรุง ในเรื่องของลำดับการให้ข้อมูลของผลิตภัณฑ์ แต่สำหรับกลุ่มลูกค้าที่ยังไม่คุ้นชินกับระบบตอบอัตโนมัติ บริษัทจำเป็นต้องให้ความรู้เพิ่มเติมหรือวิธีที่ดีที่สุด คือให้ข้อมูลผ่านพนักงานขายโดยตรง ซึ่งจะทำให้มีการโต้ตอบและแก้ไขปัญหาให้ลูกค้าอย่างทันทวงที โดยปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจสั่งซื้ออาหารเสริมสมุนไพร พบว่า กลุ่มผู้บริโภคส่วนใหญ่ให้ความสำคัญไปที่ปัจจัยด้านราคาและโปรโมชั่น รวมไปถึงคุณภาพของผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร และความน่าเชื่อถือในพรีเซ็นต์เตอร์ของผลิตภัณฑ์
This qualitative research aims to study 1) the reason of herbal supplement consumption of Ninja Partner company customers via online media. 2) The satisfaction of ordering herbal products via online media of Ninja Partner company customers. And 3) Factors that affect the decision of customers to purchase herbal supplement products from the Ninja Passer company via online media. The research was done by collecting data by method of in-depth interview with the group of customers of the company including customers who have already purchased more than 3 times and customers who are interested in the product but have not yet decided. The total number of customers is 10 people. The results showed that most of the customers had reason to consume herbal supplement because they believed that prevention and treatment with natural therapy is better than preventing and treating with chemotherapy and it is an alternative way to treat the symptoms or diseases that they have. The customers will have repeated consumption behavior if they consume quality products which have clear results and have interesting promotions, so they will continue to order products. As for the satisfaction in ordering herbal products through online channels, customers who have experienced purchasing products through online channels are mostly satisfied with the company's systems but they still want the company to improve on the informational sequence of products. However, as for customers who are not yet familiar with automatic answering systems, the company needs to provide additional knowledge or the best way is to provide information directly through the salesperson, which will allow interaction and problem solving for customers in a timely manner. As for the factors that affect the decision to purchase herbal supplements, it was found that most consumers focus on price and promotion factors including the quality of supplements and reliability in the presenter of the product.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4060
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supanut_tong.pdf3.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback