DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4031

Title: พฤติกรรมการเปิดรับสื่อดิจิทัลของกลุ่มเป้าหมายกับการพิจารณาเลือกใช้ท่อน้ำ ไทย พีพี-อาร์
Other Titles: Digital media exposure behavior of target groups and their consideration on selecting Thai PP-R water pipes
Authors: จิราภรณ์ ทัศจันทร์
Keywords: สื่อดิจิทัล
ท่อน้ำ
ไทย พีพี-อาร์
พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อดิจิทัลของกลุ่มเป้าหมาย ที่เป็น เจ้าของโครงการ ผู้ออกแบบ ผู้รับเหมา และร้านตัวแทน ที่พิจารณาเลือกใช้ ท่อน้ำ ไทย พีพี-อาร์ และ 2) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสำคัญต่อการพิจารณาเลือกใช้ ท่อน้ำ ไทย พีพี-อาร์ ซึ่งผู้วิจัยนั้นได้ใช้วิธีการศึกษาใช้แบบสอบถามออนไลน์ เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล 400 ชุด จากกลุ่มตัวอย่าง ที่เป็น เจ้าของโครงการ ผู้ออกแบบ ผู้รับเหมา และร้านตัวแทน ผลการวิจัยพบว่า โดยพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมายนั้น มีวัตถุประสงค์ในการเปิดรับสื่อดิจิทัลเพื่อติดตามข้อมูลข่าวสาร เพราะสามารถทำได้อย่างรวดเร็ว และทันเวลา เนื้อหาที่สนใจส่วนใหญ่เป็นในเชิงการให้ความรู้ ซึ่งจะนำเสนอในรูปแบบของอินโฟกราฟฟิก โดยมีเฟสบุ๊กเป็นช่องทางหลักในการเปิดรับสื่อ และใช้โทรศัพท์ในการเปิดรับสื่อเป็นส่วนใหญ่ นอกจากนี้ ช่วงเวลาในการใช้สื่อของแต่ละช่องทางในวันจันทร์-วันศุกร์ ส่วนใหญ่จะไม่ต่างจากการเข้าใช้ในวันเสาร์-วันอาทิตย์มากนัก โดยปัจจัยหลักของส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการพิจารณาเลือกใช้ท่อน้ำ ไทย พีพี-อาร์ คือ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย ลักษณะทางกายภาพ และพนักงาน
The objectives of this research are to : 1) Study the behavior of digital media exposure of the target groups who are the project owner, designer, contractor and dealer that considering to use Thai PP-R water pipes and 2) Study the marketing mix that is important for consideration of choosing Thai PP-R pipes, which the researcher use online questionnaire as a tool to collect 400 sets of data from the sample group that are the project owner, designer, contractor and dealer. The research found that the behavior of these target groups objective of digital media exposure is to follow news. Because it can be done quickly and in time. The most interesting content is informative and will be presented in form of infographic by using facebook as the main channel for media exposure and mostly use mobile phone to receive media exposure. In addition, there is no significant difference of consuming media for each channel on Monday-Friday and Saturday-Sunday. The main factors of the marketing mix affect on choosing Thai PP-R water pipes are the product, price, distribution channel, physical characteristics and salesperson.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)—สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2562
Subjects: ท่อน้ำ
อุตสาหกรรมท่อน้ำ
อุตสาหกรรมท่อพลาสติก
ท่อน้ำ -- การตลาด
สื่ออิเล็กทรอนิกส์
การสื่อสารด้วยระบบดิจิทัล
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4031
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Chiraporn_thus.pdf4.96 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback