DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3990

Title: พฤติกรรมความสนใจเนื้อหาและประสบการณ์ที่ผู้ติดตามคาดหวังจากการสนทนาโต้ตอบ บนยูทูบแชนแนลเพื่อความบันเทิง: กรณีศึกษา ยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT.
Other Titles: Interested Content and The Expected Conversation Experiences Of Subscriber On Entertainment YouTube Channel: A Case Study of JUSTDOOIT YouTube Channel
Authors: ปิยพัทธ์ พุมมี
Keywords: ยูทูบ
ความคาดหวัง
รูปแบบเนื้อหา
ความสนใจ
พฤติกรรม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อยูทูบ และพฤติกรรมความสนใจต่อรูปแบบเนื้อหาในยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. รวมไปถึงประสบการณ์ที่ผู้ติดตามแชนแนล คาดหวังจากการสนทนาโต้ตอบกับยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. โดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกในการเก็บข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม คือ กลุ่มผู้ติดตามยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. ที่เคยสนทนาโต้ตอบกับยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. จำนวน 5 คน และกลุ่มผู้ติดตามยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. ที่ไม่เคยสนทนาโต้ตอบกับยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. จำนวน 5 คน รวมกลุ่มตัวอย่างทั้งสิ้น 10 คน ผลการศึกษาพบว่า พฤติกรรมการเปิดรับสื่อยูทูบ และพฤติกรรมความสนใจต่อรูปแบบเนื้อหาในยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. รวมไปถึงประสบการณ์ที่ผู้ติดตามแชนแนล คาดหวังจากการสนทนาโต้ตอบกับยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. ทั้ง 2 กลุ่ม มีความคล้ายคลึงกัน โดยใช้สมาร์ทโฟนเป็นอุปกรณ์หลักในการรับชมเนื้อหาบนยูทูบ ความถี่ในการเข้ารับชมเนื้อหาบนยูทูบจะรับชมมากกว่า 2 ครั้งต่อวัน ระยะเวลาที่ใช้ในการรับชมเนื้อหา ต่อครั้งมีระยะเวลาประมาณ 30 นาที-1 ชั่วโมง เป็นต้นไป ชอบที่จะรับชมรูปแบบเนื้อหาที่ให้ความบันเทิงตามไลฟ์สไตล์ เช่น ซีรีส์ เกมส์ เพลง และมีความสนใจร่วมกันคือเรื่องภาพยนตร์ กลุ่มตัวอย่างไม่ได้รับชมทุกรูปแบบเนื้อหาในยูทูบแชนแนล จดอ - JUSTดูIT. ส่วนใหญ่ให้เหตุผลว่า รูปแบบเนื้อหาและเนื้อหาที่กลุ่มตัวอย่างเลือกรับชมนั้น ขึ้นอยู่กับความสนใจและความชอบส่วนบุคคล โดยมี 2 รูปแบบเนื้อหาที่ได้รับความนิยมและได้รับการพูดถึงในกลุ่มตัวอย่าง เช่น รู้ไว้ก่อนดู, แกะตัวอย่าง โดยปัจจัยที่ส่งผลต่อการแสดงความคิดเห็นในช่องแสดงความคิดเห็นใต้คลิปวิดีโอมี 4 ปัจจัยคือ ความน่าสนใจของเนื้อหาที่นำเสนอ, ความผิดพลาดของเนื้อหาที่นำเสนอ, ความคิดเห็นส่วนตัว และการเปิดโอกาสให้มีส่วนร่วม และสิ่งที่กลุ่มตัวอย่างต้องการได้รับเมื่อพวกเขาแสดงความคิดเห็นในช่องแสดงความคิดเห็นใต้คลิปวิดีโอ คือ การมีปฏิสัมพันธ์จากเจ้าของแชนแนล ไม่ว่าจะเป็นการแสดงความรู้สึก ในรูปแบบการกดหัวใจ ซึ่งการกดหัวใจ สามารถทำได้เฉพาะเจ้าของแชนแนลเท่านั้น สุดท้ายกลุ่มตัวอย่างคาดหวังให้เจ้าของแชนแนลมีคุณลักษณะเป็นกันเอง มีความเป็นพี่น้อง ตอบกลับความคิดเห็นอย่างสุภาพ และมีสาระ จะทำให้กลุ่มตัวอย่างรู้สึกอยากแสดงความคิดเห็น และอยากพูดคุยด้วย
The purpose of this research is to study the media exposure and interesting behavior towards the content format on YouTube Channel JUSTDOOIT. Including the experience that channel followers expect to receive attention from talking to JUSTDOOIT. Channel by using in-depth interviews in two groups: the JUSTDOOIT. follower group, That used to talk to YouTube Channel JUSTDOOIT. 5 people and never talked to YouTube Channel JUSTDOOIT. 5 people, A total of 10 sample peoples. The study indicated that YouTube media exposure behavior and the behavior of interest in the content format on YouTube Channel - JUSTDOOIT. As well as the experience that channel followers expect to receive attention from talking to JUSTDOOIT. Channel. Both groups are similar. Using a smartphone as the main device for viewing content on YouTube. The frequency of viewing content on YouTube will be watched more than 2 times per day. The time spent viewing content. Per time, with a duration of approximately 30 minutes-1 hour onwards, like to watch content formats that provide entertainment according to lifestyle, such as series, games, music, and have common interests in movies. The sample didn’t watch all forms of content on YouTube Channel - JUSTDOOIT. Most reasoned that The format, content, and content that the sample chooses to watch depending on the interests and personal preferences, there are 2 forms of content that are popular and are discussed in the group, for example, Know before watching and Unpacking trailers. The factors that affect to comments in the comments box under the video clip are 4 factors, attractiveness of the presented content, the mistakes of the proposed content, personal opinions and the opportunity for participation. The sample group wants to receive the interaction from the channel owner when they comment on the comment box under the video clip. Whether expressing feelings In the form of pressing the heart which pressing the heart can only do by channel owners Finally, the sample group expects the channel owner to have a friendly feature, have a brotherhood respond to comments politely and with materiality to make the sample group feel want expressing opinions and want to talk with.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: วีดิทัศน์บนอินเทอร์เน็ต
การตลาดอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3990
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piyapat_pumm.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback