DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3983

Title: แผนธุรกิจเครื่องสำอางแป้งพัฟ D2N
Other Titles: Business Plan for D2N Powder Cosmetic
Authors: ณัฐชยา เรืองสุวรรณ
Keywords: การตัดสินใจ
ส่วนประสมการตลาด
เครื่องสำอาง
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทําแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวางแผนและเตรียมการในการเริ่มจัดตั้งธุรกิจคา แผนธุรกิจเครื่องสำอางแป้งพับ D2N ซึ่งแผนธุรกิจนี้ได้จัดทําขึ้นสําหรับธุรกิจประเภทจำหน่ายเครื่องสำอางออนไลน์ โดยเป็นการดําเนินธุรกิจแบบใหม่เทคนิคและวิธีการในการจัดทําแผน คือ การวิเคราะห์ธุรกิจโดยรวมทั้งปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจ และการวิเคราะห์การแข่งขันอีกทั้งยังได้มีการศึกษาและวิจัยเกี่ยวกับปัจจัยที่มีผลการตัดสินใจของผู้บริโภค โดยการวิจัยในครั้งนี้ใช้การสัมภาษณ์เชิงลึก โดยการสัมภาษณ์ผู้ใช้ผลิตภัณฑ์และตัวแทนจำหน่าย โดยใช้แบบสัมภาษณ์เป็นเครื่องมือในการสํารวจข้อมูลจากกลุ่มคนใช้จริงจำนวน 4 คน และจากตัวแทนจำหน่าย 4 คน ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี 1. ผู้ให้สัมภาษณ์จากกลุ่มตัวแทนจำหน่ายมีความคิดเห็นต่อการดำเนินงานของบริษัทในระดับดีทั้ง 2 ด้าน ได้แก่ ด้านกระบวนการดำเนินงาน ด้านกลยุทธ์การขาย 2. ผู้ให้สัมภาษณ์จากกลุ่มผู้ใช้ผลิตภัณฑ์จริง มีความคิดเห็นต่อตัวสินค้าในระดับดี 3 ด้าน ได้แก่ ด้านสรรพคุณของผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะรูปลักษณ์ของบรรจุภัณฑ์ และด้านราคาของสินค้า แผนธุรกิจเครื่องสำอางแป้งพับ D2N มีความเป็นไปได้ในการลงทุน ด้วยเงินลงทุนเริ่มต้น 3,000,000 บาท โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เป็นบวก และมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) สูงกว่าต้นทุนของเงินทุนของกิจการโดยมีระยะเวลาคืน ทุน (Payback Period) ไม่เกิน 3 ปี ซึ่งกิจการสามารถสร้างผลตอบแทนจากการลงทุนได้ในระดับดี
The objective of this study was to lay out business plan and preparation for an establishment of D2N powder as an online Startup business. Techniques and methods used for preparing this business plan are business analysis, including business environment factors and Competitive Analysis and also studying and researching the factors affecting consumer decisions. This research uses in-depth interviews. By interviewing product users and distributors by using the interview form as a tool for surveying data from 4 real users and from 4 dealers. Market research summary as follows 1. Interviews with product distributors suggested positive feedback in the area of company process & procedures and sales strategy 2. Interviews conducted on actual product users suggested positive feedback in 3 areas namely benefits of the product, packaging and look & feel of the product and product pricing Business plan for D2N cosmetic consist of an initial investment of 3 million baht with a positive net present value (NPV) and an internal rate of return higher than the investment with a payback period of less than 3 years which is considered a good investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง -- การตลาด
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
Advisor(s): รพีสร เฟื่องเกษม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3983
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natchaya_ruan.pdf5.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback