DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3981

Title: แผนธุรกิจร้าน ALL Motor
Other Titles: Business Plan for All Motor
Authors: ฉัตรฐวิศ ขาวสบาย
Keywords: อะไหล่รถยนต์
การวิเคราะห์แผนธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำ ธุรกิจขายอะไหล่รถยนต์ All Motor ด้านการลงทุนและความเสี่ยงเพื่อให้การดำเนินกิจการมีขั้นตอนดาเนินงานอย่างเป็นระบบ มีการกำหนดนโยบายและกลยุทธ์ไว้อย่างชัดเจน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ทำการสำรวจกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200 คน สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติพรรณนา(Descriptive Statistics) และสถิติอนุมาน (inferential statistics) นำข้อมูลที่ได้จากผู้ตอบแบบสอบถามนั้นมาบันทึกในโปรแกรมและวิเคราะห์หาค่าทางสถิติโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูป SPSS และ/หรือ Excel เพื่อหาค่าสถิติเบื้องต้นได้แก่ อัตราส่วน ร้อยละ ของข้อมูลต่าง ๆ ค่ากลางทางสถิติ เช่น มัธยฐาน ฐานนิยม ตารางแจกแจงความถี่ กราฟและแผนภูมิต่าง ๆ ที่แสดงความสัมพันธ์ของชุดข้อมูลต่างๆ ที่สัมพันธ์กัน ผลการวิเคราะห์ พบว่า กลุ่มลูกค้าเป้าหมายส่วนใหญ่ใช้สื่ออนไลน์มากกว่า ร้อยละ 50 รวมทั้งมีความเชื่อถือธุรกิจ ผ่านสื่อออนไลน์ และมีความถี่สูงในการใช้งานอินเตอร์เน็ต โดยกลุ่มเป้าหมายจะพิจารณาเลือกผู้ประกอบการจากความน่าเชื่อถือขององค์กร สินค้ามีความปลอดภัย ทนทาน และมีราคาที่ถูกกว่าราคาตลาดในปัจจุบัน จากการวิเคราะห์แผนธุรกิจนี้สรุปได้ว่าธุรกิจนี้ให้ผลตอบแทนที่คุ้มค่ากับการลงทุน เพราะกิจการมีค่าIRR ที่สูงกว่าต้นทุนเงินทุน มีค่า NPV มากกว่า 0 ซึ่งแสดงให้เห็นว่าธุรกิจให้ผลตอบแทนที่เป็นบวก และมีระยะคืนทุน 1 ปี เท่านั้น ในการลงทุน 400,000 บาท ซึ่งอยู่ในระดับที่เหมาะสม สำหรับธรุกิจซื้อมาขายไป จึงมีความน่าสนใจกับการลงทุน
The purpose of this business plan is to determine the feasibility of investment and verify risks associate to All Motor business, in order to properly construct systematic operation plan, clear policy and concrete business strategy. Using sample group survey as a tool to gather data from 200 participants. Then apply the descriptive statistical and inferential statistical analysis on the collected data through SPSS and Excel program, to analyze basic statistical indicator such as ratio and percentage of data, mean and median value, frequency distribution table, and statistical graph and chart that show relationship of the collected data. According to the result of the analysis, more than 50% of the target customer group use social media, have confidence in online service business, and frequently use internet. The target customer group will make decision based on creditability of the serve provider, the product is safe, durable and cheaper than the current market price. From the result of the analysis on the business plan, Delivery Care business provide valuable return on investment due to the result of (1) IRR which is higher than cost of investment (2) Positive NPV and (3) 1 year’s payback period from 400,000-baht investment which is considered appropriate. Therefore, Delivery Care business can be considered an interesting investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อะไหล่
รถยนต์ -- อะไหล่
อะไหล่ -- การลงทุน
การบริหารธุรกิจ
Advisor(s): รพีสร เฟื่องเกษม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3981
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chattawit_khao.pdf5.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback