DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3980

Title: แผนธุรกิจแอพพลิเคชั่นจัดหาแม่บ้าน
Other Titles: Business Plan for Housekeeper Application
Authors: ปุณยวีย์ กาญจนวงศ์วณิช
Keywords: ธุรกิจบริการ
การใช้เทคโนโลยีเป็นตัวกลางในการสื่อสารกับลูกค้า
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนธุรกิจสำหรับธุรกิจบริการ ประกอบการให้บริการจัดหาแม่บ้าน คนดูแลคนชรา และพี่เลี้ยงเด็ก ผ่านแอพพลิเคชั่น ซึ่งเป็นโปรเจคต่อยอดจากธุรกิจเดิม บริษัทจะทำการจัดส่งพนักงานไปปฎิบัติงานตามสถานที่ที่ลูกค้าต้องการ แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจ โดยมุ่งเน้นถึงความเป็นไปได้ทางด้านการตลาด การเงิน การบริหารจัดการ และการบริการที่สามารถตอบสนองความต้องการความต้องการของลูกค้า เป้าหมายแรกที่ตั้งไว้คือ การสื่อสารที่จะทำให้บริษัทเป็นที่รู้จักในวงกว้างไปจากเดิม จากการวิเคราะห์พบว่า บริษัทมีประสบการณ์ทางการบริการที่เป็นที่ยอมรับจากลูกค้าเดิมอยู่แล้ว และเมื่อมีการใช้เทคโนโลยีเป็นตัวกลางในการสื่อสารกับลูกค้าแล้วนั้น จะกลายเป็นอีกหนึ่งปัจจัยที่ทำให้บริษัทสามารถเข้าถึงกลุ่มลูกค้าได้อย่างกว้างขวาง ดังเห็นได้ว่า 88 เปอร์เซ็นต์ ของกลุ่มตัวอย่างมีความสนใจใน Application จัดหาแม่บ้าน และเต็มใจจ่ายในอัตราที่สูงขึ้น แต่ได้รับความสะดวกสบาย และบริการที่ดี จากผู้ให้บริการ ประกอบกับการใช้กลยุทธ์วิเคราะห์ปัจจัยด้านต่างๆ เพื่อให้ได้มาซึ่งกลยุทธ์ที่จะทำให้บริษัทสามารถมีกำไรตั้งแต่ปีแรกที่เริ่มดำเนินการ โดยจากการพยากรณ์ล่วงหน้า บริษัทจะมีผลกำไรในปีแรกเริ่มต้นที่ 5,840,000.00 และเพิ่มสูงขึ้นในปีต่อๆไป และประสบความสำเร็จในการดำเนินธุรกิจต่อไปได้
The objective of this independent study are to draw a Business Plan for service business. Providing housekeeper services, caring for the elderly and babysitting. Through the application. This is a project from the original business. The company will send staff to perform the work based on where the customer wants. The business plan also aims to study the feasibility of the business. Focusing on the possibility of marketing, finance and management. And services to serve the needs of customer. The first target is set The communication about the company for a widely recognized. The analysis found that The company has an experienced service that is recognized by existing customers already. And when they are using technology as a medium of communication with the customer. Becomes one factor that enabled the company to reach customers extensively. As can be seen, 88 percent of the sample groups are interested in the application of housekeepers and willing to pay higher rates but get comfortable and good service from service providers The strategy analysis of various factors. In order to derive a strategy that will enable the company to profit from the first year of operation. According to the forecast The company is profitable in its first year, starting at 5,840,000.00 and an increase in the following years. And success in the business going forward.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
แม่บ้าน
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การจัดการธุรกิจ
การจัดการตลาด
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3980
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
punyawee_karn.pdf6.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback