DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3979

Title: แผนธุรกิจหมวกกันน็อกแฮงค์อิน
Other Titles: Business Plan for Hang-in Helmet
Authors: ธิชา เพียรปรุ
Keywords: หมวกกันน็อก
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวางแผนและเตรียมการในการเริ่มจัดตั้งธุรกิจ หมวกกันน็อกแฮงค์อิน โดยเป็นการดำเนินธุรกิจใหม่เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผน คือ การวิเคราะห์ธุรกิจโดยรวมทั้งปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจและการวิเคราะห์การแข่งขัน จากการผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่นั้นเป็นเพศชาย มีอายุ 30 - 39 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ส่วนใหญ่เป็นพนักงานบริษัท มีรายได้ 20,001 -30,000 บาท/เดือน ส่วนใหญ่มีจำนวนรถจักรยานยนต์ 1 คัน โดยเป็นรถจักรยานยนต์ประเภทรถครอบครัว ซึ่งส่วนใหญ่เลือกใช้รถจักรยานยนต์เพื่อใช้เดินทางไปทำงาน และมีจำนวนหมวกกันน็อก 1 ใบ โดยที่ส่วนใหญ่จัดตัวเองอยู่ในกลุ่มที่เลือกซื้อหมวกกันน็อกจากความคงทน แข็งแรง ซึ่งมีความถี่ในการเลือกซื้อหมวกกันน็อกเกินกว่าปีละครั้ง โดยมียอดเงินในการเลือกซื้อหมวกกันน็อก 1,000-2,999 บาทต่อครั้ง และพบว่าส่วนใหญ่เลือกซื้อหมวกกันน็อกยี่ห้อ INDEX ซึ่งจากการวิเคราะห์ข้อมูลพฤติกรรมการใช้ และการตัดสินใจเลือกซื้อหมวกกันน็อก พบว่าส่วนใหญ่มีการใช้งานหมวกกันน็อกบ่อยๆ โดยผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับการเลือกซื้อหมวกกันน็อคที่มีการตรวจเช็ค และผ่านมาตรฐานไทย(มอก.) มากที่สุด การวิเคราะห์ข้อมูลอิทธิพลของปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกซื้อหมวกกันน็อก พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่คาดหวังว่าหมวกกันน็อก จะสามารถลด และบรรเทาอาการจากการเกิดอุบัติเหตุได้มากที่สุด ทางด้านการเงิน จากการวิเคราะห์มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) ของธุรกิจอยู่ที่ 3,143,334.48 บาท ณ สิ้นปีที่ 5 ซึ่งมีค่าเป็นบวก และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) ของธุรกิจ คือ 42.57% แสดงให้เห็นว่าโครงการนี้จึงเป็นที่น่ายอมรับในการลงทุนและสามารถสร้างผลกำไรได้
The purpose of this business plan is to prepare for the establishment of helmet business brand “Hang in” is starting a new business. Techniques and methods for making this plan is business analysis including business environment and competitive analysis. The survey results show that most respondents were male, aged 30 - 39 years. Single status with bachelor's degree. Most of them are employees. Income 20,001 - 30,000 baht / month. Most of them have 1 motorcycle, usually a family motorcycle. Most people use them to go to work and they have 1 helmet. Most of them buy helmets favoring strong and durability. There is a tendency to purchase a helmet more than once a year. The usual amount spent to buy a helmet is 1,000-2,999 baht. Most of them choose to buy the helmet brand “INDEX” according to the usage behavior data. Most helmets are used frequently. Most respondents give priority to buying a helmet that is checked and which passed Thai standards (TIS) with the highest score. The analysis of the influence of marketing factors affecting the purchase of helmets revealed that most respondents expect the helmet to be able to prevent and reduce symptoms from accidents. Financial Based on the analysis of the net present value (NPV) of the business is at 3,143,334.48 baht at the end of year 5, which is positive. And the internal rate of return (IRR) of the business is 42.57%, indicating that this project is therefore acceptable for investment and can generate profits.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
หมวกนิรภัย
การจัดการธุรกิจ
การบริหารธุรกิจ
ความสำเร็จทางธุรกิจ
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3979
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thicha_pien.pdf5.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback