DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3936

Title: แผนธุรกิจร้านอาหารญี่ปุ่น “คุจิคัตสึ”
Other Titles: Business plan for Japanese restaurant “Kuchikatsu”
Authors: สิรินารถ สุวรรณโภคิน
Keywords: ร้านอาหารญี่ปุ่น
แผนธุรกิจ
ของทอด (เท็มปุระ)
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจร้านอาหารญี่ปุ่น “คุจิคัตสึ” มีวัตถุประสงค์เพื่อให้ผู้ลงทุนสามารถมองเห็นภาพรวมต่าง ๆ สำหรับการทำร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทของทอด จากการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก พบว่าร้านอาหารญี่ปุ่นประเภทนี้ ยังไม่มีในประเทศไทย แต่ก็หาทานได้ไม่ยากสำหรับผู้ที่เคยเดินทางไปญี่ปุ่นมาแล้ว อาหารภายในร้านเป็นแบบที่คนทั่วไปรู้จัก จึงสามารถทานได้ทุกเพศ ทุกวัย ทั้งวิธีรับประทานอาหารยังแปลกใหม่ ประกอบกับสามารถเลือกเครื่องจิ้มได้แบบไม่จำกัดชนิด ซอสญี่ปุ่นและสไตล์การตกแต่งร้าน ที่มีภาพลักษณ์เป็นแบบญี่ปุ่นจะช่วยทำให้ร้านเป็นที่รู้จัก มีการโปรโมทผ่านสื่อออนไลน์ แม้จะมีคู่แข่งในท้องตลาดไม่ใช่น้อย แต่หากสามารถรักษาระดับคุณภาพของวัตถุดิบและการบริการไว้ได้ ก็จะสามารถทำให้ลูกค้ากลับมาใช้บริการได้อีก จากการวิเคราะห์พบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่จะเป็นนักศึกษา ที่มีรายได้ไม่เกิน 15,000 บาท มักมาใช้บริการกับเพื่อน จำนวน 3 – 4 ท่าน แต่มีวันเวลาที่ไม่ค่อยแน่นอน โดยราคาที่สามารถจ่ายได้ จะอยู่ในช่วง 299 – 399 บาท สถานที่ตั้งร้านต้องการให้อยู่บริเวณประตูใหญ่ของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (ประตู1) อาหารที่ต้องการนำมาทำเป็นเท็มปุระมากที่สุด คือ กุ้ง สาหร่าย และเห็ด เครื่องดื่มที่ต้องการ คือ ชาเขียวและของทานเล่น และเรื่องที่ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสนใจมากที่สุด คือ ความสะอาดและความสุภาพของพนักงานบริการ การลงทุนนี้ใช้เงินลงทุน 2,000,000 บาท สำหรับเตรียมร้าน จัดซื้ออุปกรณ์และวัตถุดิบ ต่าง ๆ ตลอดจนถึงเป็นเงินทุนหมุนเวียนภายในธุรกิจ โดยแหล่งที่มาของเงินลงทุน เป็นส่วนของเจ้าของทั้งหมด ไม่มีการกู้ยืมเงินมาจากที่ใดและคาดว่าจะคืนทุนได้ในเวลา 2 ปี
The Business Plan for Japanese Restaurant “Kuchikatsu” has an objective for investors to be able to see the Overview for Japanese Restaurant category fried. From the analysis about Internal factors and External factors, found the Japanese Restaurant. This type never has in Thailand. But it’s not new or innovation once in japan. Food in this shop is the kind that people know Therefore eat everyone. And the styles to eat is still new, also can choose other sauces besides Shoyu and the style of decorating a shop with a Japanese image will help make the store famous from online promotion, despite having many competitors. But if able to maintain the quality of raw materials and services will be able to make customers come back to use the service again. The result of analysis found that most customers are students those with the salary of at least 15,000 baht usually come to use with friends from 3 to 4 people but there are certainly days and times, the price can be paid in the range of 299 - 399 baht. Place location Want to stay at the main gate of Suranaree University of Technology (gate 1) the most preferred food to make tempura is shrimp, seaweed, mushroom preferred drink is green tea and snack interesting. Subject is cleanliness and politeness of service personnel. This investment cost 2,000,000 Bath for the Shop preparation. Purchase equipment and raw materials as well as working capital within the business. The source of such funds is part of all owners, no loan in any way and expected to pay back within 2 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านอาหารญี่ปุ่น
การทอดแบบน้ำมันท่วม
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3936
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirinart_suwa.pdf3.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback