DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3922

Title: แผนธุรกิจ บริษัท ลาเรน จำกัด
Other Titles: Business Plan for LA REIEN Co., LTD.
Authors: ธนิก เศรษฐกุลธำรง
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
ค่านิยม
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
ลิปสติก
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจและ พัฒนาธุรกิจ โดยทำการศึกษา ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อลิปสติกสีกำมะหยี่ของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ด้านค่านิยม และด้านส่วนประสมทางการตลาดของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรต้นคือ คุณค่าตราสินค้า ค่านิยม และส่วนประสมทางการตลาด ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อ ลิปสติกสีกำมะหยี่ของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุตั้งแต่ 19 ปีขึ้นไป และใช้ลิปสติก จำนวน 200 คน ด้วยวิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจง ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมดเป็นผู้หญิงและใช้ลิปสติก โดย ส่วนใหญ่มีช่วงอายุ 19-24 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพนักเรียน/ นักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท และซื้อลิปสติกเนื้อแมทมากที่สุด มีความถี่ ในการซื้อลิปสติกเดือนละ 1 ครั้ง มีการซื้อลิปสติกในแต่ละครั้งเป็นจำนวนมากที่สุด คือครั้งละ 501-1,000 ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านค่านิยม และปัจจัยด้าน ส่วนประสมทางการตลาดโดยรวม มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านค่านิยม และปัจจัยด้านส่วนประสม ทางการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อลิปสติกสีกำมะหยี่ของผู้หญิงในกรุงเทพฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objectives of this business plan were to be a guideline for business and development and to study factors affecting Velvet Lipsticks purchasing decision of women in Bangkok in order to study brand equity, value, and marketing mix of women in Bangkok. The independent variables were brand equity, value, and marketing mix. The dependent variable was purchasing decision of women in Bangkok. The sample consisted of 200 people in Bangkok who were more than 19 years old by using purposive sampling method. The statistical analysis methods were percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results showed that most of the respondents were female and used lipsticks, age between 19-24 years old. Their highest educations were bachelor degree. Most of them were student and had average monthly income about 10,000 bahts. Most of them bought Matte lipstick. The frequency of goods purchasing were once a month and the average price were between 501-1,000 bahts. The overall of mean brand equity, value, and marketing mix level were at high level. The hypotheses testing results found that brand equity, value, and marketing mix had an effect on velvet lipsticks purchasing decision of women in Bangkok at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ลิปสติก
เครื่องสำอาง
ลิปสติก -- การตัดสินใจ
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
ลิปสติก -- การตลาด
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3922
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanik_sett.pdf4.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback