DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3921

Title: แผนธุรกิจ บริษัท ลาเรน เดอ โปเต้ จำกัด
Other Titles: Business Plan for LA REIEN DE BEAUTÉ Co., Ltd.
Authors: หฤทธิ์ สุกใส
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
ทัศนคติ
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
อายไลน์เนอร์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจและ พัฒนาธุรกิจ โดยทำการศึกษา ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออายไลน์เนอร์แบบน้ำ (Liquid Eyeliner) ของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ด้านทัศนคติ และด้านส่วนประสมทางการตลาดของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรต้นคือ คุณค่าตราสินค้า ทัศนคติ และส่วนประสมทางการตลาด ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อ อายไลน์เนอร์แบบน้ำของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุตั้งแต่ 19 ปีขึ้นไป และใช้อายไลน์เนอร์ จำนวน 200 คน โดยวิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจง ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมดเป็นผู้หญิงและใช้อายไลน์เนอร์ โดย ส่วนใหญ่มีช่วงอายุ 19-24 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี และประกอบอาชีพ นักเรียน / นักศึกษามากที่สุด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ต่ำกว่า 10,000 บาท และมีการซื้อเครื่องสำอาง ประเภท MAKE UP บ่อยที่สุด ส่วนใหญ่มีความถี่ในการซื้อเครื่องสำอางเดือนละ 1 ครั้ง และซื้อเครื่องสำอางในแต่ละครั้งจำนวน 501-1,000 บาท ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านทัศนคติ และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดโดยรวม มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านทัศนคติ และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออายไลน์เนอร์แบบน้ำของผู้หญิงในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objectives of this business plan were to be a guideline for business and development and to study factors affecting Eyeliner purchasing decision of women in Bangkok in order to study brand equity, attitude, and marketing mix of women in Bangkok. The independent variables were brand equity, attitude, and marketing mix. The dependent variable was Eyeliner purchasing decision of women in Bangkok. The sample consisted of 200 people in Bangkok who were more than 19 years old and use Eyeliner by using purposive sampling method. The statistical analysis methods were percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results showed that most of the respondents were female and used eyeliner, age between 19-24 years old. Their highest education was bachelor degree. Most of them were student and had average monthly income about 10,000 baht. Most of them bought make up cosmetics. The frequency of goods purchasing were once a month and the average price were between 5001-1,000 bahts. The overall mean of brand equity, attitude, and marketing mix level were at high level. The hypotheses testing results showed that brand equity, attitude, and marketing mix had an effect to eyeliner purchasing decision of women in Bangkok at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3921
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
harit_suks.pdf4.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback