DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3819

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: สวนกระบองเพชร
Other Titles: Business Plan for Building a New Business SB Cactus Garden
Authors: ศรัณย์ บุญยัง
Keywords: ต้นกระบองเพชร
แผนธุรกิจ
สวน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจ สวนกระบองเพชร SB จัดตั้งขึ้นเนื่องจากเป็นความชอบส่วนตัวของผู้จัดทำวิจัยและเพื่อตอบสนองความต้องการของตลาดกระบองเพชรที่กำลังได้รับความนิยมอย่างมากในทุกเพศทุกวัย โดยบริษัทจำหน่ายกระบองเพชรสายพันธุ์ Astrophytum Asterias เป็นหลักโดยจำหน่ายผ่านช่องทางออนไลน์ และ ลูกค้ารายปลีก-ส่ง โดยมีการนำกลยุทธ์ต่าง ๆ มาใช้ในการทำการตลาดเช่น การสร้างความสัมพันธ์ที่ดีกับลูกค้า มีการอธิบายและโต้ตอบวิธีการเลือกวิธีการเลี้ยงและลักษณะต่างๆ ของสินค้าให้ลูกค้าทราบและเกิดความพึงพอใจจึงส่งผลให้ทางกิจการมีลูกค้าประจำและสามารถดำเนินกิจการต่อไปอย่างมีประสิทธิภาพ โดยวิจัยชิ้นนี้เป็นวิจัยเชิงปริมาณและใช้แบบสอบถามในการหาคำตอบ ซึ่งเน้นการวิจัยเพื่อหาช่องทางในการพัฒนาตลาดและต่อยอดธุรกิจการบองเพชรเพื่อให้มียอดขายและฐานลูกค้าที่เพิ่มมากขึ้นอีกทั้งยังรวมไปถึงการพัฒนาสายพันธ์ุที่เป็นที่นิยมในตลาดเพื่อให้เพียงพอต่อความต้องการของผู้ซื้อและเพื่อให้ทราบถึงความต้องการนั้นผู้วิจัยจึงเน้นการสอบถามจากผู้บริโภคที่กล่าวไปข้างต้นเพื่อให้การดำเนินธุรกิจมีผลตอบแทนที่คุ้มค่าและเป็นที่รู้จักของผู้บริโภค
Cactus Garden SB Business is formed according to the personal interests of the researcher and to fulfill the cactus marketing demand raising the popularity among all gender and age range. The company that provides the Arthrophyte Asterias species is more focused by E-marketing as an online-shop to both retailers and wholesalers. The strategies were applied in this marketing such as building a good relationship with the customers with detailed information delivered especially how to take care and grows the cactus in many possible methods. This is hopefully to be satisfied where the contents affect business growth opportunity drawing more regular customers to continue the business effectively. This research is quantity related research using questionnaires to analyze the results contrasted on research for more channels to develop the cactus business line increasing sales volume and widen the customer targets rage. This includes the species breeding and mutations to suits the demand of species varieties. To learn the demand of consumers, the researchers shall focus on consumer surveys as mentioned above to create the business flow leading to the best returns of investment and to be well-known among the consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3819
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sarun.boony.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback