DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3801

Title: ปัจจัยด้านทัศนคติ ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด และการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของประชาชนในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Attitude, Marketing Mix Elements and Technology Acceptance Affecting Comsumer’s Decision to Buy Electric Vehicle in Bangkok and Metropolitan Area
Authors: กานต์ ภักดีสุข
Keywords: รถยนต์ไฟฟ้า
ปัจจัยด้านทัศนคติ
ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด
การยอมรับเทคโนโลยี
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้จัดทาขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านทัศนคติ ปัจจัยด้านส่วนประสม ทางการตลาด และการยอมรับเทคโนโลยี ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของประชาชน ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล มีการสารวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือรวบรวมข้อมูลจาก กลุ่มตัวอย่าง จานวน 400 คน ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 20–30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานหรือลูกจ้างบริษัทเอกชน มีรายได้มากกว่า 50,000 บาทขึ้นไป ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีจุดประสงค์ในการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้า โดยเลือกความเหมาะสมในการใช้งานเป็นหลัก และสถานีชาร์จไฟฟ้าที่ครอบคลุม เข้าถึงได้ง่าย เป็นประเภทของสิ่งที่คานึงถึงในการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้า และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านทัศนคติ ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด และการยอมรับเทคโนโลยีมีอิทธิพลต่อ การตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของประชาชนในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสาคัญ ทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of studying the attitude, marketing mix (4Ps), and technology acceptance factors affecting people’s decision to buy electric vehicle in Bangkok and Metropolitan Area. A questionnaire was used to collect data from 400 samples via Purposive Sampling method. The results indicated that most of sample groups were female, age between 20–30 years old, having Bachelor’s degree, employees of private companies, earn more than 50,000 Baht per month. Most of the respondents have the purpose of buying electric vehicle by choice, select the appropriate use, and a comprehensive electric charging station easy access. The hypotheses testing found that attitude, marketing mix, and technology acceptance affects the decision to buy electric vehicle in Bangkok and Metropolitan Area at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: รถยนต์ไฟฟ้า
รถยนต์ไฟฟ้า -- วิจัย
การตัดสินใจ
รถยนต์ไฟฟ้า -- การตัดสินใจ
การตลาด -- การตัดสินใจ
รถยนต์ไฟฟ้า -- การตลาด
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3801
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
karn_pakde.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback