DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3781

Title: แผนธุรกิจบ้านหรรษา
Other Titles: Business Plan for Baan Hanza
Authors: ปรมัตถ์ ผิวขำ
Keywords: โรงเรียนสำหรับเด็กก่อนวัยเรียน
จุดคุ้มทุน
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจฉบับนี้ จะศึกษาข้อมูลที่เกี่ยวข้องต่อการต่อยอดธุรกิจ บ้านหรรษา จากเดิมเป็นเพียงโรงเรียน แต่จะต่อยอดด้วยการทำแฟรนไชส์ ซึ่งจะมีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ คู่แข่ง ซึ่งจุดแข็งของธุรกิจ คือการมีระบบการศึกษา Play & Learn แต่จุดอ่อนคือยังไม่เป็นที่รู้จักมากนัก โดยที่โอกาสคือ คนในปัจจุบันต้องการทำธุรกิจของตัวเอง แต่อุปสรรค คือ ทัศนคติที่คนในสังคมไม่เชื่อมั่นกับโรงเรียนสำหรับเด็กก่อนวัยเรียน โดยการวิเคราะห์คู่แข่ง พบว่า คู่แข่งมีชื่อเสียง เป็นที่รู้จัก แต่ยังมีราคาที่สูง โดยการต่อยอดครั้งนี้ จะเน้นที่การขายแฟรนไชส์โดยเริ่มต้นที่ กรุงเทพมหานครและพื้นที่ใกล้เคียง เมื่อทำการวิจัยการตลาดโดยการสัมภาษณ์ ได้ผลการวิจัยว่า คนส่วนใหญ่เริ่มมีทัศนคติที่ดีต่อโรงเรียนก่อนวัยเรียน และมีความต้องการในการทำธุรกิจของตนเอง จากการวิเคราะห์ กลยุทธ์ของธุรกิจ จะมีการใช้เทคโนโลยีเข้ามามีส่วนช่วยในการบริหารจัดการ และเข้าช่วยเหลือการรักษาความสัมพันธ์กับลูกค้าของผู้ลงทุนด้วย ซึ่งการต่อยอดธุรกิจจำเป็นต้องใช้เงินลงทุน จำนวน 480,000 บาท มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ 634,134.37 บาท อัตราผลตอบแทน 36% และระยะเวลาในการคืนทุน 3 ปี
This business plan was to study business expansion of “Baan Hansa” which previously is just a preschool child school and they will expand their business by franchising. This business plan was using business environmental analysis; strength was their education system “play & learn” while the weakness was not well known. On the other hand, the opportunity was the people nowadays want to own a business but the threat was the reliability of personal attitude towards the preschool child school. According to the analysis of the business competitor, it found that the competitor was well known and have a good reputation but its price was high. By this business expansion, the Baan Hansa will sell their franchise starting from Bangkok and surrounding. By the interview of marketing research, it found that most of the sample have a good attitude towards the preschool child school and want to own a business. From business strategy analysis, they will provide new technology to support their management and to maintain the relationship between the client and the investor. This expansion needs 480,000 baht for the investment, present net value is 634,134.37 baht, a yield is 36% and a payback period is not more than 3 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การบริหารธุรกิจ
ความสำเร็จทางธุรกิจ
โรงเรียน -- การบริหาร
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3781
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
poramat.phiwk.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback