DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3736
|
Title: | แผนธุรกิจ เห็ดอบกรอบพรีเมี่ยม |
Other Titles: | Business Plan for Luxury Mushroom |
Authors: | ปภาดา สุกาญจนาภรณ์กุล |
Keywords: | เห็ดอบกรอบ เห็ด ขนมเพื่อสุขภาพ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้เกิดความก้าวหน้าและความเจริญเติบโตในการดำเนินกิจการ และเพื่อความมั่นคงของกิจการเมื่อเริ่มดำเนินธุรกิจ สร้างแบรนด์ให้มีชื่อเสียงสามารถสร้างยอดขายให้มีกำไรเติบโตเพิ่มขึ้น 15% ในทุก ๆปี โดยการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายใน ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายนอก และกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด
แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดโดยการจัดทำแบบสำรวจ เป็นคำถาม ปลายปิด เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การทำการตลาด (Marketing Mix: 4Ps) และ ศึกษาความพึงพอใจต่อการเลือกซื้อเห็ดอบกรอบ จากผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุระหว่าง 20-30 ปี โดยส่วนใหญ่ จบการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่าส่วนใหญ่มีความถี่ในการซื้อเห็ดอบกรอบ 1 - 2 ครั้ง/เดือน ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้ซื้อเห็ดอบกรอบ ด้านผลิตภัณฑ์ในระดับมากที่สุดคือมีเครื่องหมายต่างๆ รับรองคุณภาพ เช่น อ.ย.ด้านราคาใน คือ สินค้ามีราคาถูก สามารถหาซื้อได้ง่ายและสะดวก และมีสินค้าให้ชิมและผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจแสดงให้เห็นว่าการดำเนินธุรกิจมีโอกาสประสบผลสำเร็จเนื่องจากผู้บริหารมีความสามารถในการดำเนินกิจการ มีเงินทุนหมุนเวียนที่เพียงพอ
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ โดยใช้กลยุทธ์ SWOT เป็นการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอก วิเคราะห์สถานภาพทางธุรกิจการวิเคราะห์ตำแหน่งของสินค้า และแนวคิดส่วนผสมทางการตลาดพบว่ามีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 825,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 2,255,777.71 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 119% และใช้เวลาคือทุน ประมาน 0.7 ปี This business plan is intended to achieve progress and growth in business operations. And for the security of the business when starting a business. Brand building can be profitable for 15% growth every year, by analyzing the internal business environment. External business environment And marketing mix strategies.
The business plan is to conduct market research by providing a closed-ended questionnaire for product reviews, pricing, marketing mix (4Ps), and satisfaction with mushroom buying. Framed The results of the analysis. Most shoppers are female between the ages of 20-30 years, most of them graduated bachelor degree or equivalent, most often have the frequency of buying mushrooms 1-2 times / month. Factors that affect the satisfaction. The buyer of mushrooms. Most of the products are marked with quality assurance such as price. Can be purchased easily and conveniently. And the results of the business environment analysis show that the business has the opportunity to succeed because the executives have the ability to operate. Have sufficient working capital.
Considering the feasibility of conducting business. SWOT strategy is the analysis of the internal and external environment. Analysis of business status, position analysis of goods. The marketing mix was found to be worth the investment of 825,000 ฿ with an NPV of 2,255,777.71, and an IRR of 119%, which is 0.7 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัยมหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ เห็ด เห็ด -- การตลาด เห็ด -- อาหาร การจัดการธุรกิจ |
Advisor(s): | สุเมธี วงศ์ศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3736 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|