DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3735

Title: แผนธุรกิจสำหรับการให้บริการแต่งหน้าแบบดีลิเวอรี่ถึงบ้าน บิวตี้เมคอัพ แอทโฮม
Other Titles: Business Plan for Providing Makeup Service Delivery to Home or Beauty Makeup @Home
Authors: ฐิติมา รวดเร็ว
Keywords: ตรงต่อเวลา
ความสะดวกในการไม่ต้องเดินทาง
รูปแบบการแต่งหน้าแบบสวยดูเป็นธรรมชาติ
ราคาปานกลาง
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อจัดทำแผนธุรกิจสำหรับธุรกิจบริการ ประเภทการให้บริการรับจ้างแต่งหน้าถึงที่บ้าน หรือ สถานที่อื่นๆตามที่ลูกค้าต้องการ เพื่ออำนวยความสะดวกในการเดินทางของลูกค้าที่ไม่ต้องเดินทางออกจากบ้านไปร้านแต่งหน้าอีกต่อไป โดยมีโมเดลธุรกิจแบบธุรกิจสตาร์ทอัพที่เลี่ยงการลงทุนในสินทรัพย์ถาวรและมีอัตรากำไรที่สูง มีการใช้เงินลงทุนเบื้องต้นไม่มากและระยะเวลาคืนทุนที่สั้น โดยต้องมีลูกค้ามาใช้บริการขั้นต่ำหนึ่งรายต่อเดือน การสำรวจความต้องการของลูกค้าใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผ่านทางกูเกิ้ลฟอร์มและการแจกแบบสำรวจให้กับกลุ่มพนักงานบริษัทที่ทำงานอยู่ในย่านถนนสุรวงศ์และสีลม เนื่องจากเป็นย่านที่มีบริษัทหนาแน่น และคาดว่ากลุ่มคนทำงานจะมีรายได้และกำลังซื้อ รวมจำนวนทั้งสิ้น 210 คน เพื่อหาความต้องการที่แท้จริงของลูกค้า และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยในปัจจัยที่ลูกค้าคาดหวังและให้ความสำคัญในการเลือกใช้บริการช่างแต่งหน้า พบว่าโมเดลธุรกิจนี้สามารถตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้าเป้าหมายที่ไม่ต้องการเสียเวลาเดินทาง รวมถึงต้องการรูปแบบการแต่งหน้าที่ดูสวยเป็นธรรมชาติในราคาระดับปานกลางคือไม่แพงจนเกินไป และ ไม่ถูกจนเกินไป โดยให้ความสำคัญรองลงมาที่คุณภาพของเครื่องสำอางและอุปกรณ์ที่ให้บริการ โดยส่วนประสมทางการตลาดของการส่งเสริมการขาย เช่น แพ็กเกจและโปรโมชั่นต่างๆมีผลต่อการตัดสินใจเพียงปานกลาง ส่วนปัจจัยที่ได้คะแนนเฉลี่ยสูงสุดนอกเหนือจากประเด็นที่กล่าวมา คือ การตรงต่อเวลา
The objectives of this independent study are to draw a business plan for business in service industry. It is a business plan for providing makeup service by direct delivery to home or designated place of customers, in order to maximize comfort for customer, where customer need not to get out of home. The business model in this plan is more like a start up business model that avoid investing in the fixed assets while also generates high profit margin, able to reach break-even point at minimum of one customer per month. Both closed end and opened questionnaires are distributed through Google Forms. Also distributed some portion direct to office workers those working in the Central Business District (CBD), since they are having income and power to buy. Overall consisting of total 210 participants. The objective of the questionnaires is to find out the customer’s insights and determined factors that effect the decision-making to choose the makeup service provider. The result found that this business model meets the need of target customers. Result also shows that the preferred style is naturally looks (not over makeup) with reasonable price (neither not too high or too low). Other minor factors are the quality of the cosmetics and equipment being used. While the marketing mix factor of Promotion do less effect for decision making process of the customers. However, the highest average score is from the factor of on-time-delivery of the service provider.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การแต่งหน้า
การเสริมสวย
ร้านเสริมสวย
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3735
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thitima.roud.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback