DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3702

Title: แผนธุรกิจความต้องการใช้บริการร้าน Multi-label Store และปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าในร้าน Multi-label Store
Other Titles: Business Plan for Service Requirement Multi-label Store and Factors Influencing the Purchase Decision Shop Multi-label Store
Authors: เบญจรัตน์ วังนาค
Keywords: ความต้องการใช้บริการ
ร้าน Multi-label Store
ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้า
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อใช้ในการวางแผนธุรกิจสำหรับการดำเนินงานของธุรกิจร้าน ARCTIC Multi-label Store ในด้านต่าง ๆ เช่น การตลาด การควบคุมการผลิต การขนส่ง และการเงิน เพื่อเป็นแนวทางให้ธุรกิจร้าน ARCTIC Multi - label Store และสามารถควบคุมธุรกิจให้เป็นไปตามแผนที่วางไว้ เพื่อป้องกันความเสี่ยงจากที่อาจเกิดขึ้น และทำให้มีแผนในการรองรับเมื่อเกิดปัญหาหรือหนทางในการแก้ไขปัญหา และจากการจัดทำแผนธุรกิจนี้นั้น ทางผู้จัดทำเองก็ได้มีการวางกลยุทธ์ทางการตลาดเป็นลักษณะกลยุทธ์แบบเติบโต ซึ่งเน้นไปยังการสร้างความแตกต่างและเอกลักษณ์ของสินค้า นอกจากกลยุทธ์การตลาดแล้ว ทางผู้จัดทำก็ได้มีการจัดทำแผนธุรกิจในส่วนต่างๆ เพื่อบริหารจัดการภายในให้สามารถบรรลุจุดประสงค์ขององค์กรได้ รวมทั้งทางผู้จัดทำเองก็ได้มีการวางรายละเอียดการจัดทำแผนทางการเงินซึ่งเป็นองค์ประกอบที่สำคัญของธุรกิจ ไว้ว่า ธุรกิจได้มีการคำนวณจุดคุ้มทุนไว้ล่วงหน้า 3 ปี โดยมีอัตรากำไรส่วนเกิน อยู่ที่ 0.8 พบว่า จะมีจุดคุ้มทุนต่อปี อยู่ที่ 1,752,120 บาท 2,732,340 บาท และ 4,221,270 บาท ตามลำดับ โดยทางผู้จัดทำ ได้ทำการเก็บรวบรวมข้อมูลต่างๆในการทำแผนธุรกิจ ทั้งข้อมูลปฐมภูมิ จากการเก็บข้อมูลแบบสอบถาม ซึ่งมีกลุ่มตัวอย่างประชากรเป็นบุคคลทั่วไปทั้งเพศชายและเพศหญิง อายุ 18 ปี ขึ้นไป ที่มาใช้บริการ และเดินเยี่ยมชมสินค้าที่ตลาดนัดนกฮูก จังหวัดนนทบุรี จำนวน 200 คน โดยทำการสุ่มแบบบังเอิญ โดยไม่ใช้หลักความน่าจะเป็น (Nonprobability Sampling) และใช้วิธีการสุ่มแบบสะดวก (Convenience Sampling) และข้อมูลทุติยภูมิจากแหล่งข้อมูลต่างๆ ทั้งจากอินเตอร์เน็ต เอกสาร สื่อสิ่งพิมพ์ ตลอดจนวรรณกรรมต่างๆ เพื่อนำมาเก็บรวบรวมและจัดทำเป็นแผนธุรกิจขึ้น ผลการศึกษาพบว่า การเลือกส่วนแบ่งทางการตลาดต้องเลือกกลุ่มเป้าหมายที่มีความชื่นชอบในด้านแฟชั่น เช่น กลุ่มของนักเรียน/นักศึกษา และพนักงานบริษัท โดยกลยุทธ์ด้านผลิตภัณฑ์ (Product Strategy) ต้องเน้นในเรื่องของผลิตภัณฑ์ที่มีความหลากหลาย มีการตั้งราคาที่ไม่สูงมากนักตั้งแต่หลักร้อยจนถึงหลักพัน และต้องมีช่วงเวลาในการเปิดให้บริการ โดยจะคำนึงถึงช่วงเวลาและความต้องการของลูกค้าที่ใช้บริการ นอกจากนั้นยังต้องมีการเผยแพร่ประชาสัมพันธ์ข่าวสารเกี่ยวกับร้านค้าผ่านสื่อต่าง ๆ การทำกิจกรรม ลด แลก แจก แถม รวมไปถึง การมอบสิทธิพิเศษสำหรับลูกค้าเพื่ออำนวยความสะดวกในการซื้อ เช่น การซื้อสินค้าผ่านบัตรเครดิต เป็นต้น
This business plan has been prepared to use in a business plan for the operation of businesses in various areas such as the ARCTIC Multi-Label Store Marketing. To control the production, transportation, and finance, to guide a successful ARCTIC Multi-Label Store and can actively control the course, as according to the plan that has been set. To prevent the risks that may arise, and make plans to support when a problem occurs, or a way to fix the problem. And from this business plan, Self-styled marketing strategy is a characteristic. Growth strategy focuses on differentiation and uniqueness of the products. In addition to marketing strategies, the business plan is prepared in various parts. The internal management can achieve the purpose of the body. In addition, the financial planner, which is an important component of the business, is a business breakdown calculated in advance of 3 years, with excess margin of 0.8. The break-even point will be at 1,752,120 baht, 2,732,340 baht and 4,221,270 baht, respectively. By the way, make a tick gathering information on how to make a business plan. Primary data from the questionnaires. The sample population is male and female aged 20 years and over who came to use the services. They walked to visit the Owl Market. 200 patients were randomly randomized. Without the probability principle. Nonprobability Sampling and Convenience Sampling and Secondary Data from Various Sources. From the Internet, printed documents. As well as literature. To bring a tick and make a business plan. The study indicated that selecting a market share requires a target audience who is fond of fashion, such as students / student groups. And company employees The Product Strategy must focus on a variety of products. The price is not very high from the hundreds to thousands. And time to open the service. It will take into account the time and the needs of customers who use the service. In addition, there is a need to disseminate information about the shops through various media, activities, discounts, redemptions, giveaway as well as the privilege for customers to facilitate the purchase, such as purchases through credit cards.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
สินค้า -- การตัดสินใจ
สินค้า -- การจัดซื้อ
การจัดการธุรกิจ
การจัดการตลาด
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3702
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
benjarat_wang.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback