DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3699

Title: การสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ คุณภาพการบริการ และการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจในการใช้บริการร้านทำเล็บของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social Media Communications, Service Quality, Customer Relationship Management (CRM) Influencing The Decision Making of Female to Use Nail Salon in Bangkok
Authors: น้ำมนต์ สุขสงวน
Keywords: การสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์
คุณภาพการบริการ
การบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ปัจจัยการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ คุณภาพการบริการและการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านทำเล็บของผู้หญิงในกรุงเทพมหานคร ประชากร คือ ผู้ใช้บริการร้านทำเล็บที่เป็นเพศหญิง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรเพศหญิงในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างโดยใช้ความน่าจะเป็น จำนวน 400 ชุด ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ตัวแปรต้นคือ ปัจจัยสื่อการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ คุณภาพการบริการและการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจใช้บริการร้านทำเล็บ ในการวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ นอกจากนี้ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านทำเล็บของผู้หญิงในกรุงเทพมหานครจากกลุ่มตัวอย่าง คือ ปัจจัยการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ คุณภาพการบริการและการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้า โดยกลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญในเรื่องของการบริหารความสัมพันธ์ลูกค้ามากที่สุดในการตัดสินใจใช้บริการร้านทำเล็บ และรองลงมาคือ คุณภาพบริการ และการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์ ตามลำดับอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this study is to extend further understanding of social media communications factors, service quality, customer relationship management influencing the decision making of female to use nail salon in Bangkok. The population is female who use nail salon. The sample group is Bangkok female citizen from the population. The sampling method is probability sampling and questionnaire was use as gathering method. The total number of questionnaire gathered was 400. Independent variables include social media communications, service quality, and customer relationship management. The dependent variable is the decision making of female to use nail salon in Bangkok. The statistical analyses are descriptive data analysis including percentage, median, standard deviation and inferential statistic which is multiple linear regressions is applied to this study. Furthermore, the research has found that social media communications factor, service quality, and customer relationship management are the main factors that influence the decision making of the sample group. The results from the sample group shows that customer relationship management was the most important variable on their decision making process, followed by service quality and social media communications factor at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3699
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nammon_suks.pdf4.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback