DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3662

Title: เนื้อหาการรีวิวสินค้าแป้งพัฟผ่านเว็บไซต์กลุ่มความสวยงามเพื่อการตัดสินใจซื้อแป้งพัฟ ของผู้หญิง
Other Titles: Content Reviews on the Beauty Community Websites for Women’s Purchase Decisions on Puff Powder
Authors: ณกรานต์ กระถินทอง
Keywords: เนื้อหารีวิว
กระทู้
เว็บไซต์กลุ่มความสวยงาม
การตัดสินใจซื้อ
แป้งพัฟ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาเนื้อหาการรีวิวสินค้าแป้งพัฟ ผ่านการรีวิว เว็บไซต์กลุ่มความสวยงาม 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้หญิงที่มีเนื้อหาเกี่ยวกับการรีวิวแป้งพัฟ ที่เว็บไซต์กลุ่มความสวยงาม 3) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อแป้งพัฟโดยอ่านเว็บไซต์ กลุ่มความสวยงาม โดยใช้วิธีการไปด้วยการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) 3 เว็บไซต์ที่มี ผู้เข้าชมสูงสุด 3 อันดับ บนเนื้อหากระทู้/ บทความ รีวิวจำนวน 30 กระทู้/ บทความ ได้แก่ เว็บไซต์ กลุ่มความสวยงามที่ชื่อ pantip.com, jeban.com และ sistacafe.com และการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) กลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) ผู้หญิง 10 คน ที่เคยอ่าน รีวิวจากเว็บไซต์ดังกล่าว ผลการศึกษาพบว่า 1) เนื้อหาให้ความสำคัญในการสื่อสารเรื่อง เนื้อแป้งพัฟ ระดับ การปกปิด รูปภาพในกระทู้/ บทความ ใช้ภาพถ่ายที่สมจริงมีการจัดวางแป้งพัฟที่สวยงาม 2) มุมมอง ของผู้รับสารที่เลือกอ่านรีวิวจากเว็บไซต์ โดยสิ่งที่ทำให้การเลือกอ่านรีวิวก่อนการตัดสินใจซื้อพบว่า คิดว่าดี ช่วยให้ตัดสินใจซื้อได้จริง ๆ เหมือนได้รับทราบข้อมูลจากผู้ใช้งานจริงๆ 3) ปัจจัยข้อมูลด้าน ปัญหาผิวของผู้เขียนกระทู้นั้นสำคัญเป็นอันดับแรก เพราะการอ่านรีวิวนั้นคือการหาข้อมูลจากผู้ใช้จริง ที่มีปัญหาแบบเดียวกัน และแป้งพัฟช่วยแก้ปัญหาได้
The research had three objectives: 1) to study content reviews of puff powder via beauty community websites 2) to examine women’s perspectives about puff powder reviews from beauty community websites, and 3) to investigate factors affecting on women’s making decisions on purchasing puff powder by scanning through beauty community. The research used qualitative research by content analysis of the most top three visiting websites which consisted of 30 reviews pantip.com, jeban.com, and sistacafe.com and the researcher interviewed 10 women who read the mentioned websites. The results showed that 1) the content focused on communication on texture of puff power with level coverage, and the pictures used were posted beautifully 2) the main point women chose to read reviews was due to their benefits and of great help in making decisions, seemingly receiving information from those really used the powder, and 3) regarding factors, reviewers’ skin problems were the most significance since reading reviews was seeking data from the real users who had the same trouble, and thus puff power was the solution.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
การตลาด -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง -- การจัดซื้อ
การเลือกซื้อสินค้า
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3662
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nakarn_kati.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback