DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3639

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: ร้านอาหารทะเล Sea Street
Other Titles: Business Plan for a New Business : “Sea Street” Seafood Restaurant
Authors: สุดาภา สุขชูศรี
Keywords: รถขายอาหารเคลื่อนที่
อาหารทะเล
อาหารข้างทาง
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจ Sea Street เป็นร้านอาหารที่ตอบสนองต่อกลุ่มวัยรุ่นที่นิยมอาหารแบบ Food Truck และการขยายตัวของเมืองแถบชายทะเลที่มีวัตถุดิบอาหารทะเลมาก โดยมีอาหารหลักเป็นอาหารทะเล โดยภาพรวมแล้วธุรกิจนี้สามารถใช้คน ไม่เกิน 5 คนก็สามารถดำเนินธุรกิจได้อย่างมีประสิทธิภาพ เนื่องจากกลยุทธ์หลักของธุรกิจนี้คือพนักงานและผู้บริการทุกระดับต้องพบปะลูกค้าโดยตรง เพื่อรับข้อมูลจากลูกค้าและคำวิจารณ์โดยตรง นอกจากนี้จำนวนที่น้อยและการพบปะลูกค้าโดยตรงส่งผลให้การบริหารนั้นคล่องตัวและปรับเปลี่ยนได้อย่างรวดเร็วและมีประสิทธิภาพกว่าร้านที่มีขั้นตอนการบริหารหลายขั้นตอน งานวิจัยชิ้นนี้เป็นวิจัยเชิงปริมาณและใช้แบบสอบถามในการหาคำตอบ ซึ่งเน้นการวิจัยเพื่อคำตอบการพัฒนาร้านอาหาร Sea Street เพื่อให้มีศักยภาพและผลตอบแทนที่คุ้มค่าที่สุด โดยร้านอาหารจำเป็นต้องเน้นการพบปะลูกค้าดังที่กล่าวไปข้างต้น การใช้พนักงานจำนวนน้อยเป็นการลดงบประมาณรวมไปถึงการติดต่อกับ supplier โดยตรงเพื่อควบคุมวัตถุดิบตั้งแต่ต้นทาง
Sea street business line is a restaurant that caters the demands of teenagers. The food truck concept is appealing to this age group. The area itself is the local source of different varieties of local seafood. Overall, not more than five staff is required to operate this business to make it work efficiently. The main strategy of this business is direct communication between the employers and the customers ensuring to obtain feedback both good and bad to use for improvement directly from the customers. Moreover, a small number of employees generate a better flow in the organization compared to a large-scale company which requires more management, thus business is run efficiently. This research is being done by using questionnaires related this line of business to analyze the results. This research aims to develop the business line to reach its maximum potential and capability and yield better results after. Through this, the restaurant must operate the business by direct and proper communication as mentioned above. Hiring fewer workers means lower budget for wages and can easily maintain good communication with the supplier to guarantee the quality of product and services provided.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อาหารริมทาง
อาหารทะเล -- การตลาด
ผู้ขายอาหารริมทาง
ร้านอาหารฟาสต์ฟูด
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3639
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sudapa.sukc.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback