DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3633

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: สถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพ โดยใช้ชื่อว่า “Bennita Beauty & Spa”
Other Titles: Business Plan for Building a New Business: Bennita Beauty & Spa
Authors: เบญจวรรณ สระวัง
Keywords: สถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพ
แรงจูงใจ
การบริการ
การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการสถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพในจังหวัดจันทบุรี ได้แก่ ปัจจัยด้านแรงจูงใจในการเข้าใช้บริการสถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพ ปัจจัยด้านการบริการของสถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพ ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ที่มีความสนใจและใช้บริการสถานความงามหรือสปาอยู่แล้วทั้งเพศหญิงและชาย อายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไปในจังหวัดจันทบุรี จำนวน 155 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มแบบสะดวก สถิติใช้สมการถดถอยพหุคูณในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 18 – 24 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่เป็นนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 15,000 บาท เคยเข้าใช้บริการสถานความงาม สถานเสริมความงาม คลินิก หรือร้านสปา โดยจะใช้บริการประเภทนวดหน้ามากที่สุด งบประมาณที่เข้าใช้บริการแต่ละครั้งอยู่ที่ 401 - 600 บาท จะเข้าใช้บริการสถานความงาม และสปา 1 ครั้งในระยะเวลา 1 เดือน บุคคลที่มีอิทธิพลทำให้เข้ารับบริการสถานความงามและสปา คือ ตัวเอง โดยจะรับข้อมูล ข่าวสาร โปรโมชั่นต่างๆ จากร้านความงามและสปาจากสื่อสังคมออนไลน์ เช่น เฟชบุค แฟนเพจ อินสตาแกรม หรือ ไลน์แอด มากที่สุด วัตถุประสงค์ในการเข้ารับบริการสปาเพื่อความผ่อนคลายมากที่สุด รองลงมาคือ ดูแลผิวพรรณให้ดูดี โดยผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยด้านแรงจูงใจ ปัจจัยด้านการบริการ ปัจจัยด้านการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการมีอิทธพลต่อการตัดสินใจเข้าใช้บริการสถานความงามและสปาเพื่อสุขภาพในจังหวัดจันทบุรี อย่างมีนัยยะสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research is to study factors that affected the expectation of the patients who use the beauty clinic or spa in Chanthaburi which are service purchasing decision, motivation, services, and integrated marketing communication. The samples are people who are interested in beauty clinic and people who used to use the beauty medical service. This sample consists of 155 men and women in Chanthaburi Provice and they are 18 years old or above this age via convenient sampling. The questionnaire was used as an instrument for data collection. Due to data analysis, statistics use for testing hypotheses is multiple regressions at the statistic significcant level of 0.05. The result of research is that most of the samples were female from 18 to 24 years old and undergraduate student. The average monthly income is less than 15,000 Bahts. Their purpose of using beauty services at the clinic or spa if for facial massage. The budget is at 401 - 600 Bahts per time. Most of the sample will use the beauty and spa service every month. The person who influences the beauty salon and the spa is him/herself. They receive news, promotions, beauty and spa from the social media. The main purpose of using spa service is to relax, followed by skin care to look good. The hypotheses testing show that motivation, services, and integrated marketing communication affect to service purchasing decision of the patients who use the beauty clinic or spa in Chanthaburi provinces at the statistical significant level of .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การดูแลสุขภาพด้วยตนเอง
การวางแผนธุรกิจ
ธุรกิจสปา
ธุรกิจสปา -- การตัดสินใจ
สปา -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ธุรกิจสปา -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3633
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
benjawan.sawa.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback