DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3593

Title: แผนธุรกิจ หนึ่งฟรุ๊ตไอซ์
Other Titles: Business Plan for 1 Fruit Ice
Authors: คณธัช ไพบูลย์วรากิจ
Keywords: หนึ่งฟรุ๊ตไอซ์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจน้ำแข็งผลไม้ หนึ่งฟรุ๊ตไอซ์ ในเขตปทุมธานี ศึกษาแนวทางปัจจัยที่ทำให้ลูกค้าเกิดความพึงพอใจ ปัจจัยความชอบในผลิตภัณฑ์ และสามารถสร้างผลกำไรให้กับธุรกิจเพิ่มขึ้นทุกๆปี แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการแจกแบบสอบถาม จำนวน 160 คน โดยมีหัวข้อการวิเคราะห์ ในปัจจัยส่วนผสมการตลาด และปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจ พบว่าในหัวข้อผลิตภัณฑ์ผู้กรอกแบบสอบถามส่วนใหญ่นิยมในเรื่องความสะอาดของน้ำแข็งมากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ 4.8 ซึ่งมีค่าแปลผลมากที่สุด ในหัวข้อด้านราคาส่วนใหญ่นิยมในเรื่องราคามีความเหมาะสมกับน้ำแข็งผลไม้มากที่สุดมีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ 4.58 ซึ่งมีค่าแปลผลมากที่สุด ในหัวข้อด้านการจัดจำหน่ายผู้กรอกแบบสอบถามส่วนใหญ่นิยมความรวดเร็วในการจองสินค้าผ่าน Internet มากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ 4.44 ซึ่งมีค่าแปลผลมากที่สุด ในหัวข้อด้านการส่งเสริมการตลาดส่วนใหญ่นิยมในเรื่องการมีส่วนลดให้ลูกค้าในครั้งแรกที่ใช้บริการ และมีคูปองสุ่มส่วนลดในครั้งถัดไปมากที่สุด มีระดับการตัดสินใจเฉลี่ยอยู่ที่ 4.35 ซึ่งมีค่าแปลผลมากที่สุด เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำแผนธุรกิจหนึ่งฟรุ๊ตไอซ์พบว่าคุ้มค่าการลงทุนโดยใช้งบประมาณการลงทุน 1,440,000 บาท มีมูลค่ามูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 2,249,478 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 64.92% ระยะเวลาคืนทุน 1.528 ปี
This Business Plan have the objective to study the possibility of Nueng Fruit Ice Business in Phathum Thani, study the factors that make customers satisfied, product interst factor and it can make more profits every year. This business plan is to study the research to collect the data by use questionnaire 160 people. The topic are an analysis of marketing mix factors and factor affect to decision making. In the Product topic, most of the questionnaire favor “Cleanliness of the ice” and it has average decision equal to 4.8 that is the most valuable translation. In the Price topic, most of the questionnaire favor “Price is reasonable with fruit ice” and it has average decision equal to 4.58 that is the most valuable translation. In the marketing promotion topic most of the questionnaire favor "Give discount to customer in first time and coupon random discount" and it has average decision equal to 4.35 that is the most valuable translation Considering the feasibility of investing in Nueng fruit ice business plan found that it is worth to invest with investment budget 1,440,000 baht, Net present value is 2,249,478 baht, Internal rate of return is 64.92% and payback period is 1.528 year
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
อุตสาหกรรมน้ำผลไม้
น้ำผลไม้ -- การผลิต
การลงทุน
น้ำผลไม้ -- การลงทุน
น้ำแข็ง -- การผลิต
น้ำแข็ง -- การตัดสินใจ
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3593
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanatat.paib.pdf12.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback