DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3586

Title: แผนธุรกิจน้ำยาล้างเล็บ
Other Titles: Business plan for nail polish remover
Authors: ภัสราภรณ์ แซ่อึ้ง
Keywords: น้ำยาล้างเล็บ
กลิ่นน้ำหอม
ผลิตภัณฑ์ใหม่
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาแนวทางในการดำเนินธุรกิจถึงความเป็นไปได้ เพื่อเตรียมความพร้อมสำหรับการประกอบการ ให้ดำเนินไปอย่างมีประสิทธิภาพ โดยมีการวิเคราะห์ภาพรวมของสภาพแวดล้อมภายนอกและภายในของกิจการ และตั้งเป้าหมายที่ชัดเจน ทำให้ทราบรายละเอียดต่าง ๆ ในการคาดการณ์และประมาณด้านค่าใช้จ่าย รายได้ ระยะเวลาที่จะคืนทุนของธุรกิจ และได้มีการศึกษาและวิจัยเกี่ยวกับปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์น้ำยาล้างเล็บ เก็บข้อมูลจากแบบสอบถาม ที่มีผู้ตอบแบบสอบถามที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่มีการใช้น้ำยาล้างเล็บเป็นประจำ จำนวน 200 คน พบว่ารูปแบบผลิตภัณฑ์ที่เป็นที่นิยมสุดคือเป็นขวดแบบเท ราคาไม่แพงเกินไปและไม่ควรถูกมาก เพราะจะทำให้ดูเป็นสินค้าที่ไม่มีคุณภาพหรือคุณภาพต่ำ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายควรหาซื้อได้ง่าย จะเน้นการทำการตลาดโดยใช้สื่อออนไลน์เพื่อทำการโฆษณาให้สินค้าของแบรนด์ ให้เป็นที่รู้จักเพราะเป็นช่องทางที่สามารถเผยแพร่ได้อย่างเป็น วงกว้างและใช้ต้นทุนต่ำกว่าช่องทางอื่น ๆ ในด้านการเงินจะเป็นเงินลงทุนส่วนของเจ้าของเองทั้งหมด 100% โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้นเป็นจำนวน 1,265,000.00 บาท ซึ่งจากการวิเคราะห์ภายในระยะเวลา 5 ปีแรก มีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เป็นบวก และมีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 167% ซึ่งสูงกว่าเงินลงทุนของกิจการ และมีระยะเวลาคืนทุนไม่เกิน 6 เดือน แสดงให้เห็นว่ากิจการสามารถสร้างกำไรหรือผลตอบแทนได้ดี จากการลงทุนในธุรกิจนี้
This business plan is intended 1) To study to the feasibility of the business approach. 2) To prepare for successful entrepreneurship business by overview analysis of the external and internal environment of the business and set a clear goal. Resulting in forecasting and estimating expenses, revenue, period of time for payback business. 3) To study and research on the factors affecting the decision to buy nail polish remover products. Research on a survey of respondents who live in Bangkok and Metropolitan Region. There were 200 persons who regularly use of nail polish remover. The findings of this research were the most popular form of the product is the pour bottle which price is not too expensive and should not be very cheap, because it makes the product seem to have no quality or low quality. Distribution channels should be easy to find and focus on marketing using the online media to advertise the products of the brand, because it is the channel that can be widely spread and used at a lower cost than other channels. In financial terms, it is 100% owned by the owner. The initial investment is 1,265,000 Bath. According to the analysis within the first 5 years, Net Present Value (NPV) is positive and the internal rate of return (IRR) is 167%, which is higher than the Company’s investment and the payback period is less than 6 months. It shows that the business can make a profit or a good return on investment in the business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การเสริมสวย
การลงทุน
ร้านเสริมสวย -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การลงทุน
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3586
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phatsaraphorn_saeu.pdf3.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback