DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3575

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: ร้านล้างรถ คาร์แคร์
Other Titles: Business Plan for Building a New Business Car Care
Authors: อภิญญา ประสมทอง
Keywords: ธุรกิจคาร์แคร์
พฤติกรรมผู้บริโภค
พุทธมณฑลสาย 4
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจคาร์แคร์เป็นธุรกิจหนึ่งที่ได้รับความนิยมเนื่องจากมีอัตราของอุปสงค์ที่เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่องจากจำนวนรถยนต์ภายในประเทศ และผู้วิจัยเองได้เล็งเห็นถึงทำเลที่เหมาะสมอย่างมาก เนื่องจากอยู่ริมถนนขนาดใหญ่ คือพุทธมณฑลสาย 4 นั่นหมายถึงจำนวนของอุปสงค์ที่มีจำนวนมากที่และพร้อมที่จะเข้ามาสู่ธุรกิจในฐานะผู้บริโภค ทั้งทำเลที่เหมาะสมและโอกาสที่ซ้อมนี่เองผู้วิจัยจึงเลือกที่จะสร้างธุรกิจคาร์แคร์ขึ้นมาริมถนนพุทธมณฑลสาย 4 โดยเป็นคาร์แคร์ที่ให้บริการครั้งการล้าง ขัดสี เคลือบ โดยหลังจากทำงบการเงินแล้วจะมีระยะการคืนทุนหลังจากเดือนที่ 3 เป็นต้นไป การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้การออกแบบสอบถามเพื่อสอบถามพฤติกรรมผู้บริโภคและความคาดหวังต่อการมีคาร์แคร์ในการบริการรถของเขา ซึ่งข้อมูลดังกล่าวสามารถนำมาปรับและประยุกต์ใช้เพื่อเป็นการเปลี่ยนแปลงและพัฒนาบริการรวมถึงเป็นการทราบต่อเป้าหมายของลูกค้าที่มีต่อธุรกิจและนำไปสู่การพัฒนาเป็นแบบทางธุรกิจในท้ายที่สุด
Car wash business is one of the famous businesses in Thailand because of the increase in demand of cars all over the country. The researcher visions an appropriate location on the main roadside at Phutthamonthon Sai 4 which shows promising and prospective area for to develop this type of business. With the location and aptness in opportunity, the researcher chooses to open this car wash business which will cater different services such as carwash, furbishing and lacquer. After doing a financial budget, a payback period is estimated within three months. The study is a quantitative research done by using questionnaires to query customer’s behavior and expectation to a car wash business. The result can be used to adjust and apply for change and improve services and also to know customer’s expectation and lead to an improvement of a business plan.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3575
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apinya.pras.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback