DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3574
|
Title: | แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่ ร้านอาหาร ตำกลางทุ่ง |
Other Titles: | Business Plan for Opening Business Tum Klang Toong Restaurant |
Authors: | รัชพล เหล็กสิงห์ |
Keywords: | ส้มตำ ร้านอาหาร พฤติกรรมผู้บริโภค |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | ร้านอาหารเป็นธุรกิจหนึ่งที่มีความสำคัญต่อวิถีชีวิตโดยเฉพาะอาหารที่สามารถทานได้ทั้งครอบครัว ร้านตำกลางทุ่งจึงออกแบบร้านอาหารมาเพื่อรองรับ ผู้บริโภคจำนวนมากในคราวเดียวกันรวมทั้งบรรยากาศที่สามารถพักผ่อนได้ทั้งครอบครัว ด้วยร้านตำกลางทุ่ง ร้านอาหารขนาดกลางที่มีบุคลากรจำนวนมาก จึงสามารถเป็นธุรกิจที่รองรับลูกค้าจำนวนมากได้เป็นอย่างดี นอกจากอาหารที่เป็นประเภทส้มตำและอาหารอีสานแล้วยังมีการนำบัตรสมาชิกและการสื่อสารทางช่องทางออนไลน์มาเพื่อเพิ่มการดึงดูดลูกค้า
งานวิจัยฉบับนี้ได้วิจัยเพื่อหาความเป็นไปได้ในร้านอาหารตำกลางทุ่งโดยเป็นวิจัยเชิงปริมาณ สร้างแบบสอบถามเพื่อหาพฤติกรรมและเป้าหมายของการใช้บริการร้านอาหาร เพื่อนำข้อมูลมาปรับปรุงและพัฒนาร้านอาหารให้มีความเป็นไปได้มากยิ่งขึ้น และยังสรุปข้อมูลไว้เพื่อสามารถนำไปต่อยอดได้ในธุรกิจประเภทร้านอาหารที่คล้ายกันหรือในตลาดเดียวกัน Restaurant is a type of business which is very important to people’s lifestyle especially the food that can be served for the whole family. Tum Klang Toong Restaurant is designed to cater a lot of customers and at the same time offers a relaxing ambience. Tum Klang Toong Restaurant is a medium size restaurant which has a lot of staff to serve customers which also promises good service. The foods served are mainly Somtum and “Esan” dishes. They also have a membership card and online marketing to attract more customers.
This study aims to see a possibility of opening tum klang Toong Restaurant by using questionnaires to research customer’s behaviors and objectives. Afterwards, based on the results, is a possibility to open the restaurant, and also keeping this result to expand other types of restaurant which has the same market structure in the future. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ร้านอาหาร การจัดการร้านอาหาร อาหารไทย ร้านอาหารไทย |
Advisor(s): | ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3574 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|