DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3574

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่ ร้านอาหาร ตำกลางทุ่ง
Other Titles: Business Plan for Opening Business Tum Klang Toong Restaurant
Authors: รัชพล เหล็กสิงห์
Keywords: ส้มตำ
ร้านอาหาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ร้านอาหารเป็นธุรกิจหนึ่งที่มีความสำคัญต่อวิถีชีวิตโดยเฉพาะอาหารที่สามารถทานได้ทั้งครอบครัว ร้านตำกลางทุ่งจึงออกแบบร้านอาหารมาเพื่อรองรับ ผู้บริโภคจำนวนมากในคราวเดียวกันรวมทั้งบรรยากาศที่สามารถพักผ่อนได้ทั้งครอบครัว ด้วยร้านตำกลางทุ่ง ร้านอาหารขนาดกลางที่มีบุคลากรจำนวนมาก จึงสามารถเป็นธุรกิจที่รองรับลูกค้าจำนวนมากได้เป็นอย่างดี นอกจากอาหารที่เป็นประเภทส้มตำและอาหารอีสานแล้วยังมีการนำบัตรสมาชิกและการสื่อสารทางช่องทางออนไลน์มาเพื่อเพิ่มการดึงดูดลูกค้า งานวิจัยฉบับนี้ได้วิจัยเพื่อหาความเป็นไปได้ในร้านอาหารตำกลางทุ่งโดยเป็นวิจัยเชิงปริมาณ สร้างแบบสอบถามเพื่อหาพฤติกรรมและเป้าหมายของการใช้บริการร้านอาหาร เพื่อนำข้อมูลมาปรับปรุงและพัฒนาร้านอาหารให้มีความเป็นไปได้มากยิ่งขึ้น และยังสรุปข้อมูลไว้เพื่อสามารถนำไปต่อยอดได้ในธุรกิจประเภทร้านอาหารที่คล้ายกันหรือในตลาดเดียวกัน
Restaurant is a type of business which is very important to people’s lifestyle especially the food that can be served for the whole family. Tum Klang Toong Restaurant is designed to cater a lot of customers and at the same time offers a relaxing ambience. Tum Klang Toong Restaurant is a medium size restaurant which has a lot of staff to serve customers which also promises good service. The foods served are mainly Somtum and “Esan” dishes. They also have a membership card and online marketing to attract more customers. This study aims to see a possibility of opening tum klang Toong Restaurant by using questionnaires to research customer’s behaviors and objectives. Afterwards, based on the results, is a possibility to open the restaurant, and also keeping this result to expand other types of restaurant which has the same market structure in the future.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ร้านอาหาร
การจัดการร้านอาหาร
อาหารไทย
ร้านอาหารไทย
Advisor(s): ประวัฒน์ เบญญาศรีสวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3574
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ratchapon.leks.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback