DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3569

Title: แผนธุรกิจผลิตและจัดจำหน่าย: เครื่องสำอางจากกลิ่นดอกไม้ “Biskiz Forever”
Other Titles: Business Plan for Floral Fragrance Cosmetics “Biskiz Forever”
Authors: รินรดา พงษ์สุภา
Keywords: เครื่องสำอาง
กลิ่นดอกไม้
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจเครื่องสำอางกำลังเติบโตอย่างสูงในอาเซียน โดยเฉพาะในประเทศไทยที่เป็นตลาดใหญ่ที่สุด ซึ่งเทรนด์ของเครื่องสำอางสมัยใหม่ จะเน้นความเป็นธรรมชาติ โดยเฉพาะกลิ่นหอมของดอกไม้ สร้างความสดชื่นให้กับผู้หญิง ดังนั้นจึงเป็นโอกาสที่จะเข้ามาในธุรกิจนี้ ซึ่งแผนธุรกิจฉบับนี้ จัดทำขึ้นเพื่อเป็นแนวทางในการตั้งธุรกิจ โดยมีการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน เป็นแบบแผน สามารถลงทุน ดำเนินธุรกิจให้ขยายตัว ซึ่งได้มาจากการวิเคราะห์สถานการณ์และรายละเอียดภาพรวมธุรกิจ การวิเคราะห์จุดแข็งจุดอ่อน รวมทั้งสภาพแวดล้อมภายในและภายนอก การวิเคราะห์การแข่งขันในตลาด ที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งทางธุรกิจ ตลอดจนการเก็บแบบสอบถามเพื่อทราบความต้องการของกลุ่มเป้าหมาย ผลการศึกษา กลุ่มเป้าหมายเป็นกลุ่มวัยรุ่นที่เป็นเพศหญิงและมีพฤติกรรมการใช้เครื่องสำอาง ดังนั้นจุดขายคือ ตัวสินค้าเครื่องสำอางที่ใช้กลิ่นธรรมชาติ ประกอบกับแพ็คเกจที่สวยงาม หรูหรา มีการรับประกันสินค้า และมีสินค้าหลายประเภทให้ลูกค้าเลือก นอกจากนี้ใช้กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า โดยใช้พนักงานขายที่เป็นกันเอง ให้ข้อมูลและคำแนะนำลูกค้าได้ รวมทั้งการลงทุนโฆษณาผ่านช่องทางต่างๆ รวมทั้งทำเลที่ตั้งของหน้าร้าน ที่ตั้งอยู่ในย่านแหล่งชุมชนวัยรุ่น นอกจากนี้เตรียมเพิ่มช่องทางออนไลน์ เพื่อขยายฐานลูกค้าและอำนวยความสะดวกให้ลูกค้าสามารถสั่งซื้อได้ตลอดเวลาทั้ง ผลการประเมินทางการเงิน พบว่า โครงการต้องการเงินลงทุนประมาณ 5 แสนบาท เป็นเงินลงทุนของเจ้าของกิจการทั้งหมด เริ่มต้นตั้งหน้าร้าน 1 สาขาในปีแรก และจ้างพนักงานประจำสาขาหน้าร้าน และจะขยายธุรกิจโดยเปิดสาขาเพิ่มปีละ 1 สาขา ทั้งนี้ธุรกิจสามารถสร้างผลกำไรได้ตั้งแต่ปีแรก โดยมีจุดคุ้มทุนในปีแรกอยู่ที่ 3,239,646 บาท และมีอัตราผลตอบแทนของโครงการ (IRR) ที่ร้อยละ 69 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 5,435,893 บาท โดยใช้ระยะเวลาคืนทุน 1.7 ปี
Cosmetics business is growing excessively in ASEAN especially Thailand is the largest market. The trend of modern cosmetics emphasizes on natural sources especially floral scent which is refreshing for women. This is an opportunity to come into this business. This business plan is developed to be as a guide to setting up a business. The plan has a clear objective on investment and business expansion. These based on a situation analysis, details of the business overview, analysis of strengths, weaknesses, internal environments, external environments, analysis of the market competition, sources of competition, business competitors, including, questionnaires to analyze the target group's needs. The study shows that the target group is female teenagers who use cosmetics products. The selling points are cosmetics products with natural scent, beautiful luxury package, product warranty and a wide range of products selection. Additionally, this plan strategically builds customer relationships through friendly salespeople who will provide information and advice to customers. Invest in advertising through various channels, select the store location in the community of young people. Moreover, prepare to develop online channels to expand customer base to facilitate customers to make an order anytime. The results of the financial evaluation show that this project requires investment capital from business owner approximately 500,000 Baht. The business starts with 1 store opening in the first year with regular staff and will expand a store per year. This business can make a profit from the first year. The first break-even point is 3,239,646 Baht with an Internal Rate of Return (IRR) of 69% net present value (NPV) of 5,435,893 Baht using a payback period of 1.7 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3569
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rinrada_pong.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback