DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3542

Title: แผนธุรกิจจำหน่ายผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้า “มารีกิ”
Other Titles: Business plan for facial product “Mareki”
Authors: ณัฐภัสสร ชาลีกุล
Keywords: ครีมบำรุงผิว
การสื่อสารการตลาด
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
แรงจูงใจในการเลือกซื้อ
การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิว
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาด ภาพลักษณ์ตราสินค้า, แรงจูงใจในการเลือกซื้อมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิว กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ผู้บริโภคทั้งเพศหญิงและเพศ ไม่ทราบลักษณะของประชากรที่ชัดเจนจึงเลือกจากกลุ่มประชากรที่มีอายุตั้งแต่ 19-60 ปี ซึ่งอยู่ในช่วงวัยรุ่น และวัยทำงานที่มีอำนาจและกำลังในการซื้อในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 155 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มแบบสะดวกวิเคราะห์ด้วยค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยพหุคูณ เพื่อใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน ผลการวิจัยพบว่า การสื่อสารการตลาด ภาพลักษณ์ตราสินค้า แรงจูงใจในการเลือกซื้อมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this research were to study the demographic characteristics by sex, age, education, occupation and monthly income, and marital status affecting consumers’ brand awareness in Bangkok Metropolitan area. To study the Integrated Marketing Communication, Brand Image and the Motivation affecting consumers in Bangkok Metropolitan area. The sample size for the research was the consumers which are men and women who live in Bangkok and age above 19-60year-old for 155 people. The purposive sampling by collected the data from the questionnaires. The statistics used in this study was the frequency, percentage, average, standard deviation, and multiple regression to test the hypotheses. For hypotheses testing found that the main three factors have some effect on the patients and their statistically significant is 0.05 which relates to all of the hypotheses.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนทางธุรกิจ
เครื่องสำอาง
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง -- การจัดซื้อ
การเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
มารีกิ (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3542
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttapatsorn_char.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback