DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3538

Title: แผนธุรกิจร้าน หลุยส์ บะหมี่เกี๊ยวกุ้ง
Other Titles: Business Plan for Louise Shrimp Wonton Noodle
Authors: วิรญา แสงศิริตระกูล
Keywords: พฤติกรรมผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
ข้อมูลเชิงปริมาณ
ข้อมูลเชิงคุณภาพ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจร้าน หลุยส์ บะหมี่เกี๊ยวกุ้ง มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นได้ในการขยายธุรกิจและศึกษาพฤติกรรมในการตัดสินใจเลือกสินค้าประเภทบริโภค เพื่อให้สอดคล้องในการดำเนินชีวิตในสังคมปัจจุบัน โดยการศึกษาจะมุ่งเน้นความเป็นไปได้ทั้งด้านการผลิต การตลาด การเงิน การบริหารจัดการและผลตอบแทนที่ได้จากการขยายธุรกิจ เป้าหมายในการจัดทำแผนธุรกิจเพื่อใช้ในการประกอบการตัดสินใจในการลงทุน ซึ่งในเบื้องต้นเพื่อเพิ่มช่องทางการจัดจำหน่าย ในศึกษานี้รวมไปถึงการปรับปรุงและพัฒนาสินค้าและบริการให้ดียิ่งขึ้น ซึ่งนำไปสู่การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณและคุณภาพ โดยเก็บสถิติและความคิดเห็น จากการศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคนั้นพบว่า การรับประทานอาหารนอกบ้านนั้นสูงขึ้นเรื่อยๆ และช่องทางการจัดจำหน่ายที่หลากหลาย เช่น สั่งอาหารผ่านสื่อสังคมออนไลน์สูงขึ้น จากแนวโน้มทางธุรกิจทำให้ ร้านหลุยส์ บะหมี่เกี๊ยวกุ้งตลาดพลู เห็นถึงโอกาสทางธุรกิจจึงทำการตลาดและขยายธุรกิจผ่านสื่อสังคมออนไลน์มากขึ้น โดยสร้างเครือข่ายลูกค้า และพัฒนารายการอาหารคู่กับเพื่อตอบสนองพฤติกรรมผู้บริโภคในปัจจุบัน โดยไม่จำเป็นต้องใช้เงินลงทุนในช่องทางดังกล่าวขึ้น และคาดการณ์ว่าจะสามารถเพิ่มยอดขายจากปัจจุบัน ได้มากกว่าร้อยละ 10 ต่อปี อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) คิดเป็นร้อยละ 174 มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 3,712,112.92.- จากข้อมูลข้างต้นทำให้คาดการณ์ว่าน่าลงทุนในธุรกิจนี้
The purposes of Louise Shrimp Wonton Noodle Talad-Phlu business plan are to investigate a feasibility of business expansion as well as present day's consumer behavior and a decision-making process. This research has explored the feasibility in various areas such as manufacturing, marketing, finance, management and return on business growth. One of objectives is to assist the business in investment decisions such as increasing distribution channels. Based on both quantitative and qualitative research methodologies, the author has found that the number of eating out and food ordering through a variety of distribution channels such as social media has increasingly high. From this trend, there are many business and marketing opportunities for Louise Shrimp Wonton Noodle shop to explore and expand, both online and offline services. It has been forecasted that there will be an increase of more than 10% in sales per year from creating customer network and developing menu that matches present day's customer behavior which is equivalent to 174% of Internal Rate of Return (IRR) and 3,712,112.92 Net Present Value since there is no cost of an investment in those channels. Based on the information above, it is expected to invest in those channels to expand the business.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3538
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wiraya.sang.pdf5.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback