DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3518

Title: แผนธุรกิจ ผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าสารสกัดจากยางพารา
Other Titles: Business Plan on Facial Treatment Cream Extracted from Para Rubber
Authors: ชลธิดา ตันติรัตนุกุล
Keywords: ผลิตภัณฑ์
ครีมบำรุงผิวหน้า
สกัดจากยางพารา
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวสารสกัดจากยางพารา ประกอบด้วย 1.ปัจจัยภายใน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด คุณค่าที่ลูกค้าได้รับ ต้นทุนความเหมาะสมและคุ้มค่า ความสะดวกที่ผู้บริโภคจะได้รับ การติดต่อสื่อสารด้านโฆษณา จุดแข็งและจุดอ่อนขององค์กร ห่วงโซ่คุณค่า ความเสี่ยงที่อาจเกิดจากปัจจัยแวดล้อมภายใน 2.ปัจจัยภายนอก ได้แก่ โอกาสและอุปสรรค สภาพแวดล้อมการแข่งขัน คู่แข่งขัน การแบ่งส่วนตลาด การเลือกตลาดเป้าหมาย การกำหนดตำแหน่งผลิตภัณฑ์ ความได้เปรียบทางการแข่งขัน ความเสี่ยงที่อาจเกิดจากปัจจัยแวดล้อมภายนอก กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาเป็นประชาชนที่มีปัญหาผิวในกรุงเทพมหานคร ได้มาโดยการสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 200 คน เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม ทำการทดสอบความเที่ยงตรงของเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยโดยให้อาจารย์ที่ปรึกษาตรวจสอบและพิจารณาความเหมาะสมของเครื่องการที่ใช้ในการมือวิจัย และนำข้อเสนอแนะมาปรับปรุงเพื่อให้เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยมีความเหมาะสมมากยิ่งขึ้น เก็บรวบรวมข้อมูลทั้งข้อมูลปฐมภูมิและข้อมูลทุติยภูมิ ทำการวิเคราะห์ข้อมูล โดยใช้สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ผลการวิจัย ข้อมูลพฤติกรรมการซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้า พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีปัญหารอยเหี่ยวย่น และพิจารณาคุณภาพผลิตภัณฑ์เป็นปัจจัยแรก มีความคาดหวังใช้แล้วไม่มีอาการแพ้ มีความถี่ในการซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าต่อครั้งอย่างน้อยเดือนละครั้ง มีมูลค่าการซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าต่อครั้ง 301 – 500 บาทต่อครั้ง ซึ่งตนเองเป็นผู้ที่มีอิทธิพลมากที่สุด โดยเลือกซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวหน้าที่ร้านค้าในห้างสรรพสินค้า เช่น Boots, Watson ผลการวิเคราะห์การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวสารสกัดจากยางพารา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ครีมบำรุงผิวสารสกัดจากยางพาราอยู่ในระดับมาก (S.D. = 0.24) เมื่อพิจารณารายด้านพบว่า ด้านที่มีระดับความคิดเห็นมากที่สุดคือ ด้านการตัดสินใจซื้อ (,S.D. = 0.37) รองลงมาคือด้านการประเมินผลทางเลือก (S.D. = 0.33) ด้านการค้นหาข้อมูล (S.D. = 0.36) ด้านการรับรู้ปัญหา (S.D. = 0.35) และพฤติกรรมภายหลังการซื้อ (S.D. = 0.37) ตามลำดับ
Marketing mix factors influencing the decision to buy skincare products, extracted from rubber. First, Internal factors: product, price, distribution channels. Marketing Promotion Customer value Cost-effectiveness and cost-effectiveness. The convenience that consumers get. Advertising Communications Strengths and weaknesses of the organization. Value chain The risk may be due to internal environmental factors. Second External factors include opportunities and obstacles. Competitive environment Competitive market segmentation Target market selection Product placement Competitive advantage the risk may be due to external factors. The sample was studied in Bangkok. The questionnaire was used to collect 200 questionnaires. To test the accuracy of the tools used in the research, the instructors should examine and consider the suitability of the instrument. The results of this study are as follows. Data is collected both primary and secondary data. Analyze data Descriptive statistics and inferential statistics were used. The results of the research on purchasing behavior of facial cream products showed that most of the samples had wrinkles. And considering the product quality is the first factor. Expect to use, no allergic reaction. Frequent purchase of facial cream products at least once a month. The value of the facial skin cream products is 301 - 500 baht per session, which is the most influential person. Shop for skin care products in department stores such as Boots, Watson. The results of the analysis on the decision to buy skincare products from rubber were found that the majority of respondents had high level of opinion about decision to buy skincare products (SD = 0.24). found The top level of opinion is SD = 0.37; SD = 0.33; SD = 0.36; SD = 0.35; SD = 0.35) and post-purchase behavior (SD = SD = 0.37) respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
เครื่องสำอาง -- การตลาด
ครีมถนอมผิว
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
การจัดการตลาด
การตลาด
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3518
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chontida.tant.pdf3.88 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback