DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3305

Title: แผนธุรกิจบริษัท ฟอเอเวอร์ยัง จำกัด
Other Titles: Business Plan for Forever Young Company
Authors: จิรัชยา วิจิตร
Keywords: วิตามินอาหารเสริม
ส่วนประสมทางการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
ความไว้วางใจ
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อวิตามินอาหารเสริม อันได้แก่ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า และปัจจัยด้านความไว้วางใจ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรอายุตั้งแต่ 15-70 ปีที่อาศัยอยู่ในพื้นที่กรุงเทพมหานครปริมณฑล จังหวัดสมุทรปราการ และแพทย์พยาบาลรวมไปถึงผู้มาเข้ารับบริการที่โรงพยาบาลรามาธิบดีจำนวน 155 คน โดยใช้แบบสอบถามและวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกสถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ สมการถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 21-30 ปี มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี และประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือนที่ 15,000 – 30,000 บาท โดยผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เลือกซื้ออาหารเสริมยี่ห้อ Black mores และส่วนใหญ่ของผู้ตอบแบบสอบจะเลือกซื้ออาหารเสริมประเภทอาหารบำรุงสุขภาพ ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า และปัจจัยด้านความไว้ใจโดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมการตลาดและปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้ามีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อวิตามินอาหารเสริม ของประชากรในกรุงเทพมหานครปริมณฑล จังหวัดสมุทรปราการ และแพทย์พยาบาลรวมไปถึงผู้มาเข้ารับบริการที่โรงพยาบาลรามาธิบดีอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objective of this research is to study the factors of affecting to purchasing decision for supplementary vitamins which are marketing mixed, brand equity, and trust. The samples are 155 people aged between 15-70 years old who live in Bangkok and vicinity area, Samutprakarn province, and doctors, nurses, and patients of Ramathibodi Hospital. The questionnaire was used as an instrument for data collection via convenience sampling method. Multiple regressions was used for hypotheses testing. Most of the respondents are female, age between 21 – 30 years old and found that the highest education was bachelor degree. Most of them were employees in the private company with the average monthly income between 15,000 – 30,000 Bath. Most of Respondents have chosen the supplementary named "Blackmores" and most of them have chosen the supplementary for health. Generally, the factors of brand value and trust have average as "Totally Agree" by the result of Hypothesis testing. Found that the marketing mixed and brand equity affect to purchasing decision for the supplementary vitamin at the statistical significant level of .05 but trust has no effect.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนทางธุรกิจ
ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร
อาหารเสริม
อาหารเสริม -- การตัดสินใจ
ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร -- การตัดสินใจ
ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร -- การจัดซื้อ
วิตามิน
วิตามินในโภชนาการมนุษย์
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3305
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jirachaya_viji.pdf5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback