DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3291

Title: แผนธุรกิจ Dressing Application
Other Titles: Business Plan for Dressing Application
Authors: วราภรณ์ แก้วคำหาญ
Keywords: การเลือกจองบริการเสริมความงามผ่านแอพพลิเคชั่น
แรงจูงใจในการซื้อสินค้า
คุณภาพการบริการ
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การยอมรับเทคโนโลยี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ศึกษาปัจจัยการเลือกจองบริการเสริมความงามผ่านแอพพลิเคชั่นในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล โดยศึกษาจากตัวแปร แรงจูงใจในการซื้อสินค้า คุณภาพการบริการ ภาพลักษณ์ตราสินค้า และการยอมรับเทคโนโลยี โดยได้เลือกกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยสองกลุ่ม คือ กลุ่มเชิงคุณภาพ ได้สุ่มเลือกตัวอย่างผู้ประกอบการสถานเสริมความงาม 4 ประเภท คือ ร้านเสริมสวย สปา ร้านทำเล็บ และคลินิกเสริมความงาม(หัตถการ) ประเภทละ 1 ราย ทำการสัมภาษณ์เพื่อจดบันทึกข้อมูลและนำข้อมูลมาจัดกลุ่ม และทำการเรียบเรียง กลุ่มที่สองเลือกประชากรทั้งเพศหญิง และชาย อายุ 18 – 80 จำนวน 155 คน โดยการให้กลุ่มตัวอย่างประชากรที่เลือกมาทำแบบสอบถาม และทำการทดสอบสมมุติฐานการวิเคราะห์ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ความถี่ ค่าเฉลี่ย และสมการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านแรงจูงใจในการซื้อสินค้า คุณภาพการบริการ ภาพลักษณ์ตราสินค้า และการยอมรับเทคโนโลยีสามารถส่งผลต่อการเลือกจองบริการเสริมความงามผ่านแอพพลิเคชั่นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research is to study factors that affected the intention of customer through online application in smart phone for promoting beauty industry in Bangkok and circumference which study by variables, motivations, brand equity, service qualities and technology acceptance. The sample consist of 2 groups which are qualitative and quantitative research. First, each of 4 types in beauty businesses were randomly selected as sample for qualitative research which are beauty salon, spa, manicure and beauty clinic (plastic surgery). Questionnaire was used in this study. Secondly, quantitative research, the sample consist of 155 people in both male and female, age 18-80 who live in Bangkok. I used questionnaire and then analyzed the information by using the percentage, frequency, mean, standard deviation and multiple regression to test the hypotheses. The results of this research show that factors which are motivations, brand equity, service qualities and technology acceptance have some effect on customers for making reservation via smart phone beauty applications at the statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลาง และขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3291
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
waraporn_kawk.pdf4.34 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback