DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3290

Title: แผนธุรกิจน้ำข้าวโพด
Other Titles: Business Plan for Cornmilk Corn Land
Authors: นันทิยา ศิริวิลาศ
Keywords: แผนธุรกิจ
น้ำข้าวโพด
ธุรกิจน้ำข้าวโพด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยแผนธุรกิจน้ำข้าวโพด Corn Land นี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการบริโภคน้ำข้าวโพดประเภทพร้อมดื่ม เพื่อทำการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจทั้งภายในและภายนอก แผนกลยุทธ์ส่วนงานต่างๆภายในธุรกิจ การประเมินสถานการณ์ในอนาคต รวมทั้งวิเคราะห์สถานการณ์ และจัดทำแนวทางการแก้ไขเพื่อรองรับเหตุการณ์ที่อาจจะเกิดขึ้น ประมาณการรายรับและต้นทุนของธุรกิจในอนาคต วิเคราะห์และประเมินแนวโน้มและสถานการณ์ตลาด อุตสาหกรรมในอนาคต วิจัยและพัฒนาผลิตภัณฑ์ บริการธุรกิจ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200 ชุด โดยข้อมูลที่ได้จากการวิจัยประกอบกับแผนธุรกิจ ผู้วิจัยได้ดำเนินการวิเคราะห์ข้อมูลตามขั้นตอน และนำเสนอผลการวิเคราะห์ข้อมูลโดยแบ่งเป็น3ส่วน ส่วนที่ 1. ข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนที่2. พฤติกรรมการบริโภคน้ำข้าวโพดในเขตกรุงเทพมหานคร ส่วนที่ 3.ปัจจัยที่มีความสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกซื้อน้ำข้าวโพด(ประเภทพร้อมดื่ม)และสรุปผลการศึกษาได้ว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิงมีอายุ 16-20 ปี มีรายได้ต่ำกว่า 10,000 บาท มีระดับการศึกษามัธยมต้น-มัธยมปลาย ส่วนใหญ่เลือกรับประทานน้ำข้าวโพดยี่ห้อ วีคอร์น มีความถี่ในการรับประทานน้ำข้าวโพดมากกว่า 6 ครั้ง/สัปดาห์ ซื้อน้ำข้าวโพดจาก Convinient Store เช่น 7-11 หรือ Family Mart มีจุดประสงค์ในการรับประทานเพราะรสชาติอร่อย และรู้จักน้ำข้าวโพดประเภทพร้อมดื่ม จากเพื่อน ให้ความสำคัญกับการสะดวกในการหาซื้อในระดับมากสุด รองลงมาได้แก่ สีสันน่ารับประทาน,ยี่ห้อเป็นที่นิยม,มีโปรโมชั่น สามารถเก็บไว้ดื่มได้นาน,กระแสนิยม,เป็นยี่ห้อที่ซื้อประจำ,มีบรรจุภัณฑ์ที่ชวนให้ซื้อและดื่มง่าย,ได้รสชาติเป็นมาตรฐานทุกครั้งที่ซื้อ,มีการโฆษณาประชาสัมพันธ์,พกพาสะดวก,มีประโยชน์ต่อร่างกาย,ดื่มแล้วได้ภาพลักษณ์ที่ดี, มีรสชาติดี, ราคาคุ้มค่า, ดื่มเพื่อความสดชื่น,ได้รับการบอกต่อจากบุคคลใกล้ชิด บทสรุปของผลิตภัณฑ์น้ำข้าวโพด Corn Land ใช้เงินในการลงทุนจำนวน 500,000 บาท มีหุ้นส่วนในการลงทุนทั้งหมด 2 คน คนละ 50% กิจการได้รับผลตอบแทนจากการลงทุน 54 % (53.85) % โดยทุกๆ 22.75 บาทที่คุณใช้ไปจะให้ผลตอบแทน 35 บาทกิจการมีการบริหารจัดการเงินทุนอยู่ที่ 235 % ของเงินลงทุน 500,000 บาท ถือว่ากิจการมีการบริหารที่ดี และมีระยะเวลาคืนทุนอยู่ที่ 0.325 = 1ปี ถือว่าเป็นกิจการที่น่าลงทุน
Corn Land Corn Water Business Plan This research aimed to study factors influencing consumption behavior of ready-to-drink corn water. To analyze the internal and external business environment. Strategic Business Segmentation Assessing the future situation Including situation analysis. Prepare guidelines for resolving possible events. Estimated revenue and cost of the business in the future. Analyze and evaluate market trends and trends. Future industry Research and development of business products using questionnaires was a tool for collecting data from 200 samples. The data obtained from the research together with the business plan. The researcher conducted the data analysis according to the procedure. The results of the data analysis were divided into 3 parts. 1. The general information of the respondents. Part 2. The consumption behavior of corn water in Bangkok. Part 3. The factors that are important for purchasing decision. Corn juice (ready to drink) and the results of the study. Most respondents The average age of 16-20 is lower. 10,000 baht Education Level Lower Secondary School Most of the corn in the corn. The frequency of corn eating more than 6 times a week. Buy corn water from Convinient store such as 7-11 or Family mart. And knowing the availability of ready-to-drink corn from friends makes it easy to find the most affordable. Secondary Colorful, delicious, popular brands, promotions. It can be stored for a long time, the trend is popular, the brand is bought regularly, the packaging is easy to buy and drink, taste is standard every time, buy advertising, publicity, Drink good image, good taste, value for money, refreshing drink, be told from close friends. Corn Land Corn Land is invested 500,000 baht. 50% of the investment is invested by two partners. The company receives a return on investment of 54% (53.85)%. The return of 35 baht, the business is managed at 235% of the investment capital of 500,000 baht, the business is well managed. And the payback period is 0.325 = 1 year is considered a business investment.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การวางแผนเชิงกลยุทธ์
อุตสาหกรรมเครื่องดื่ม
อุตสาหกรรมน้ำผลไม้
การจัดการธุรกิจ
การจัดการตลาด
การลงทุน
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3290
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nantiya.siri.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback