DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3279

Title: แผนธุรกิจบริษัท สุรินทร์สตีลเซ็นเตอร์ จำกัด
Other Titles: Business Plan for Surin Steel Center Company Limited
Authors: อภิชน ดำรงสันติสุข.
Keywords: ความคุ้มค่าในการลงทุน
สินค้าใหม่
การบริการที่ดี
การแข่งขันด้านราคา
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการลงทุนในกิจการจำหน่ายวัสดุก่อสร้างในอนาคต และศึกษาความคุ้มค่าในการลงทุนของธุรกิจที่ต้องลงทุนเพิ่มในหลายส่วนของบริษัท และศึกษาช่องทางและสินค้าชนิดใหม่ที่ตอบโจทย์ลูกค้าทั้งในพื้นที่จังหวัดสุรินทร์ จังหวัดใกล้เคียง และลูกค้าจากประเทศกัมพูชาที่มีกำลังซื้อที่สูงซึ่งถือเป็นโอกาสใหม่ทางธุรกิจเช่นกัน โดยการศึกษาในครั้งนี้ได้ใช้แบบสัมภาษณ์จำนวน 20 ชุด สัมภาษณ์ลูกค้าประจำของบริษัท ที่สั่งซื้อสินค้าและบริการกับบริษัท และการสังเกตการณ์บริษัทคู่แข่งในบริเวณใกล้เคียงจำนวน 2 บริษัท โดยการสัมภาษณ์ลูกค้าประจำพบว่า สิ่งสำคัญที่ลูกค้าพึงพอใจในการมาใช้บริการที่บริษัทคือ ความรวดเร็วของการบริการ และ การเข้าถึงลูกค้าโดยตรงระหว่างผู้บริหารและลูกค้าที่มีความใกล้ชิดและเป็นกันเอง โดยผู้บริหารสามารถให้คำแนะนำแก่ลูกค้าได้โดยตรง ซึ่งถือเป็นจุดแข็งของบริษัท รวมถึงสินค้าที่บริษัทนำมาจำหน่ายสามารถตอบโจทย์ตามความต้องการของลูกค้าได้เป็นอย่างดี จึงทำให้ลูกค้ามีความพึงพอใจในการสั่งสินค้าและบริการของเรา และการซื้อขายเงินสด ทำให้ลูกค้าได้รับราคาที่ดีกว่าร้านค้าที่ใช้ระบบเครดิต ที่ราคาจะทำการบวกเครดิตเพิ่มเติม ในส่วนของการลงทุนนั้นลูกค้าเห็นด้วยกับการลงทุนเครื่องจักรใหม่เพราะสามารถผลิตและนำเสนอสินค้าใหม่สู่ตลาดได้ สามารถสร้างความแตกต่างจากคู่แข่งเพราะยังไม่มีบริษัทที่ลงทุนเครื่องจักรแบบนี้ในท้องถิ่น จากการสังเกตการณ์พบว่าบริษัททั้ง 2 ร้านค้า ใช้ระบบพนักงานเป็นผู้ขายสินค้าเองจึงทำให้เกิดการรั่วไหลของเงินและสินค้าอยู่ตลอดเวลา และการที่สินค้าที่มีความเหมือนกันกับคู่แข่งหลายรายการทำให้มีการแข่งขันด้านราคาที่สูง รวมถึงการบริการที่มีความคล้ายคลึงกันและวิธีการขายที่เหมือนกัน จึงส่งผลให้ลูกค้าเน้นเรื่องของการบริการที่รวดเร็ว และสะดวกสบายที่สุดเป็นหลัก จึงทำให้การบริการถือเป็นจุดอ่อนของทั้ง 2 บริษัท เพราะไม่สามารถควบคุมระดับการบริการให้ดีได้ เนื่องจากขั้นตอนการสั่งงานที่มีหลายขั้นตอน และ จำนวนของพนักงานที่มากจนขาดการควบคุมดูแลให้ดีได้นั่นเอง โดยผลของการสัมภาษณ์นั้นแสดงให้เห็นว่า บริษัทของเรามีจุดแข็งด้านบริการที่แข็งแกร่ง และเมื่อสังเกตการณ์บริษัทคู่แข่งแล้วถือว่าเราได้เปรียบในจุดนี้อยู่มาก แต่เนื่องจากสินค้าที่มีความคล้ายคลึงกันจึงทำให้การลงทุนในเครื่องจักรนั้นตอบโจทย์บริษัทมากที่สุดเพราะสามารถเพิ่มอำนาจการแข่งขัน และสินค้าใหม่ให้มีความแตกต่างจากสินค้าเดิมได้ ดังนั้นบริษัทจึงควรลงทุนและรักษามาตรฐานการบริการให้ดียิ่งขึ้น
The objective of this study was to find out if the investment of the Construction Material business possibility in the future would be likely to establish the Surin Steel Center Co., Ltd when assessing Cost Effectiveness on increasing funds for excessive parts in this operational business company was required and carry out if distributional channels from surveys as many as newly kinds of products to suit the needs of Surin-based, nearby and even Cambodia-based powerful clients would really be a business opportunity. 20 Interview Surveys for regular customers who made current orders and were being served under its service tasks and observation made on the two-competitive close-by companies were used. According to the Interview surveys, it was found that the strength point described by responsive demands on based services and personal interactions with close relationship regarding resourceful advices between the manager and the regular customer were rated high by the satisfied customers. Moreover, it was suggested that the construction material from clients’ orders were suited toward their demands and required services at the time while cash payment made by its regular clients had rewarded the satisfactory discount rate over the credit payment used by the other two competitive companies. Regarding the capital investment, the modern machines for its productivity along with trendy material designs were rated high by the regular customers since its investment would locally keep distinctive image maintainable over the two business competitors. In addition, the responsive acts and convenience system of the said company limited collected by interview surveys were rated high as the strength point in term of ‘good service’ by the satisfied customers when compared to the other two competitive firms of which many shop vendors as sales persons whose service performances were hard to be controlled were preferable to use them for their customer service. However, the nature of the business services among themselves was comparatively similar in business sectors, hence, the design of modern production machines would be the most practical idea to maintain and keep away its business status; best performance over the two compared competitors. In consequence, the said company limited should put some investment on tool capital in order that a standardized service as its standard implementation would be kept for consistently improvement scales.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: บริษัท สุรินทร์สตีลเซ็นเตอร์
การวางแผนธุรกิจ
วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง
วัสดุและอุปกรณ์ก่อสร้าง -- การลงทุน
ผู้บริโภค -- บริการที่ได้รับ
งานบริการ
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3279
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apichon_damr.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback