DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2944

Title: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่: ผลิตภัณฑ์ทาเล็บ “พีอีซี่”
Other Titles: Business plan for building a new business: “P Eazy” nail colour
Authors: พรนภัส ไม้แหลม
Keywords: ผลิตภัณฑ์ทาเล็บ
ส่วนผสมทางการตลาด
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจเพื่อสร้างธุรกิจใหม่นี้ จัดทำขึ้นเพื่อเป็นแนวทางในการศึกษาสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การแข่งขันภายในตลาด และเครื่องมือในการวางแผนการดำเนินธุรกิจให้สามารถดำเนินไปได้อย่างต่อเนื่องและมีประสิทธิภาพ ซึ่งแผนธุรกิจนี้ต้องการศึกษาถึงความเป็นไปได้ในการจัดทำธุรกิจในกลุ่มผลิตภัณฑ์เครื่องสำอาง ประเภทผลิตภัณฑ์ทาเล็บ โดยมุ่งเน้นไปที่การสร้างตราสินค้าและการนำนวัตกรรมใหม่เข้ามาใช้ในผลิตภัณฑ์ เพื่อสร้างเอกลักษณ์ให้กับตราสินค้า รวมไปถึงการเลือกใช้กลยุทธ์เพื่อดำเนินธุรกิจ จากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ และการวิจัยตลาด พร้อมทั้งการประมาณการด้านการเงินของธุรกิจนี้ การวิจัยตลาดของแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อวิจัยเกี่ยวกับส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทาเล็บ โดยใช้แบบสอบออนไลน์สำหรับการสำรวจความคิดเห็นของกลุ่มตัวอย่าง เลือกกลุ่มตัวอย่างโดยไม่มีความน่าจะเป็น(Nonprobability Sampling) พบว่า ส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลกระทบต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทาเล็บมากที่สุด คือ การส่งเสริมการขาย โดยผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการทดลองใช้สินค้าและการจัดกิจกรรมส่งเสริมการขายมากที่สุด รองลงมาคือ ผลิตภัณฑ์ ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับคุณภาพของสินค้าและความสะดวกในการใช้งานมากที่สุด และสุดท้ายคือ ช่องทางการจัดจำหน่าย ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับการจัดจำหน่ายในร้านจำหน่ายผลิตภัณฑ์ความงาม การจัดสินค้าไว้ในตำแหน่งที่สามารถมองเห็นง่ายและมีสินค้าอยู่เสมอมากตามลำดับ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อจัดตั้งธุรกิจผลิตภัณฑ์ทาเล็บตรา “P Eazy” พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 200,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 1,114,206 บาท IRRเท่ากับ 155% และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 1.5 ปี
Business plan for create the new business. Prepared is to study the business environment, market competition and business management planning tools are used as a guideline to maintain business continuity effectively. This business plan is to study the feasibility of starting a brand new cosmetic on nail polish. Focus on branding and bring new innovations into the product to create an identity for the branding. It also includes the selection of strategies for conducting business form the business environment analysis, and marketing research, and the financial projection of the business. Marketing research of this business plan is intended to study the marketing mix that affects the decision to purchase nail polish products. The online questionnaire was used to collect data was chosen as a nonprobability sampling. The analysis found that, the most marketing mix that affect to the Purchase decision process is Promotion. Mostly consumers focus on product trials and promotions. Subordinate is Product, consumers focus on product quality and easily use. The last is place, consumers focus on distribution channels, product placement which easy to see and available regularly respectively. It is needs to invest money about 200,000 bath and will have NPV value equal 1,114,206 bath, IRR equal 155 percentage and payback period of One year five months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์
P Eazy (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
P-Easy Nail lacquer
การเสริมสวย
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2944
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornnapat.mail.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback