DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2846

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดผ่าน Facebook Page ประเภทสินค้า Gadget: กรณีศึกษาเนื้อหา (Content) ที่สามารถดึงดูดให้ผู้อ่านเกิดความประทับใจและสนใจในสินค้า
Other Titles: Communication strategy on facebook Page of Gadget products: The case study of the contents that create the reader’ impression and interest in the products
Authors: รัชชานนท์ ศรีอุดมพร
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
การตลาดดิจิทัล
เพจเฟซบุ๊ก
รูปแบบเนื้อหา
สินค้า Gadget
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Method Research) ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา กระบวนการสื่อสารการตลาด รูปแบบของเนื้อหา และ กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของสินค้าประเภท Gadget ผ่าน Facebook Page ที่สามารถดึงดูดให้ผู้บริโภคเกิดความประทับใจ และสนใจในตัวสินค้า โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) และ การสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) ผลการวิจัยพบว่า กระบวนการสื่อสารจะเริ่มต้นขึ้นจากการจัดตารางสินค้า โดยการประชุมของคณะทำงาน โดยรูปแบบเนื้อหาที่ใช้ในการสื่อสาร ได้แก่ ภาพกราฟิก ลิงก์วิดีโอ ลิงก์เนื้อหาจากเว็บไซต์ การแชร์โพสต์ ภาพถ่าย และวิดีโอ ส่วนกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดที่ใช้เพื่อดึงดูดให้เกิดความประทับใจและสนใจสินค้า คือ การคัดเลือกเนื้อหาที่เด่นและสำคัญเพื่อนำมาปักหมุดบน Facebook Page การเลือกเนื้อหาที่ตรงใจกลุ่มเป้าหมาย การผลิตเนื้อหาในรูปแบบวิดีโอ YouTube และการจัดการคำตอบ การแก้ไขปัญหาและการเสนอวิธีจบปัญหาแบบเสร็จสมบูรณ์บน Facebook Page เพื่อการดูแลเอาใจใส่ลูกค้า ผ่านการรับฟังทุก ๆ ปัญหาอย่างสมเหตุสมผล
This mixed method research aims to study the marketing communication process, the content format and the marketing communication strategies of gadget products on Facebook Page, which attract consumers and create impression as well as interest in the products. Content analysis and in-depth interview are the methods used in this research. The result illustrated that the communication process starts from arranging products in categories in the meeting. The content formats used to communicate are graphic pictures, video links, website links, shared posts, photos and videos. In terms of marketing communication strategies applied to attract consumers and create their impression as well as interest in the products, the strategies used are selecting the out-standing and important content to pin on Facebook Page, choosing the content in which the targets are interested, producing the content in form of video on YouTube and managing to answer, solve the problems and offer complete solution on Facebook Page in order to take care of the customers through listening to every problem reasonably.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
เฟซบุ๊ค (บริษัท)
แฟนคลับ
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2846
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ratchanon_sriu.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback