DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2774

Title: ปัจจัยการสื่อสารการตลาดเพื่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านเว็บไซต์ www.konvy.com ของผู้ที่เคยซื้อเครื่องสำอางผ่านเว็บไซต์ www.konvy.com
Other Titles: Marketing communication factor influencing customers already bought cosmetic products on www.konvy.com to purchase cosmetic products on www.konvy.com
Authors: ทศพล เข็มเป้า
Keywords: การสื่อสารการตลาด
การตัดสินใจซื้อเครื่องสำอาง
www.konvy.com
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการเปิดรับข้อมูล การตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านwww.konvy.com และศึกษาปัจจัยการสื่อสารการตลาดเพื่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านwww.konvy.com ของผู้ที่เคยซื้อเครื่องสำอางผ่านเว็บไซต์ www.konvy.com โดยผู้ให้ข้อมูลหลัก ที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ที่เคยซื้อเครื่องสำอางผ่านเว็บไซต์ www.konvy.com 3-4 ครั้ง จำนวนทั้งสิ้น 10 คน ทำการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึก และทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยวิธีการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ให้ข้อมูลหลัก ทั้ง 10 คน ส่วนใหญ่จะมีการตัดสินใจซื้อสินค้าจากเว็บไซต์ เมื่อสินค้าที่ตนเองใช้เป็นประจำใกล้หมด โดยทำการหาข้อมูลเกี่ยวกับสินค้าที่ต้องการซื้อ จากเว็บไซต์ Konvy.com เมื่อทำการหาข้อมูลเกี่ยวกับสินค้าที่ตนเองต้องการซื้อแล้วมักจะทำการประเมินทางเลือกในการตัดสินใจซื้อ โดยประเมินจากโปรโมชั่นและความคุ้มค่าที่ได้รับจากการซื้อสินค้าจากเว็บไซต์นั้น ๆ ซึ่งก่อนที่จะตัดสินใจซื้อโดยการโอนเงินค่าสินค้า ผู้ให้ข้อมูลหลักจะตัดสินใจ โดยการประเมินจาก ความน่าเชื่อถือของร้านค้า การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การส่งเสริมการขาย การขายโดยพนักงานขาย และการตลาดโดยการบอกต่อ เป็นปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้ให้ข้อมูลหลัก ในขณะที่การตลาดทาง ตรงโดยจดหมายอิเล็กทรอนิกส์เป็นปัจจัยเดียวที่ไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของกลุ่มผู้ให้ข้อมูลหลัก
This independent study aimed to gather data about the decision to purchase cosmetic products on konvy.com and to understand marketing communication factors influencing customers who bought cosmetic products on konvy.com to purchase cosmetic products on konvy.com. Key informants were 10 customers who bought cosmetic products from konvy.com 3-4 times. An in-depth interview was applied to collect data and such data was analyzed by using content analysis. The results show that. The key informants mainly decided to buy a product from the website when an item used regularly was nearly empty by searching information about the product they intend to buy from konvy.com. After searched information about the product they intend to buy, they often compared several purchase options by evaluating a promotion and perceived value from buying such item from the website. In addition, prior to making a payment of that product, those key informants would make the decision by evaluating a shop’s credibility. Advertisement, public relations, sales promotion, personal selling and viral marketing are factors affecting to the purchase decision of key informants, while direct marketing through e-mails is only one factor not affecting to the purchase decision of key informants.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- ไทย -- กรุงเทพฯ
เว็บไซต์ -- การออกแบบ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2774
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thossapol_kemp.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback