DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2731

Title: อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจ ในการออกกำลังกายของผู้ติดตาม เฟซบุ๊ก (Facebook) “แฟนเพจ Bebe fit Routine”
Other Titles: A social media celebrity’s influence concerning intention to exercise of “Fanpage Bebe fit Routine” followers on Facebook
Authors: สุภาพร ยอดสายออ
Keywords: สื่อสังคมออนไลน์
พฤติกรรมการเปิดรับสื่อ
บุคคลที่มีชื่อเสียง
ความตั้งใจในการออก กำลังกาย
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการออกกำลังกายของผู้ติดตามเฟซบุ๊ก (Facebook) “แฟนเพจ Bebe fit Routine” โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหา ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มผู้บริโภคที่ติดตามเฟซบุ๊ก (Facebook) “แฟนเพจ Bebe fit Routine” ประมาณ 1 ปี และออกกำลังกายน้อยกว่าสัปดาห์ละ 5 ครั้งครั้งละ 30 นาที จำนวน 200 คนทำการสุ่มตัวอย่างแบบขั้นตอนและแบบเจาะจงและสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐานได้แก่การวิเคราะห์ด้วยสถิติ One – way Analysis of Variance และ Multiple Regression Analysis (MRA) ผลการศึกษาพบว่าพบว่ากลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาส่วนใหญ่เพศหญิงมีอายุ 21 – 30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชนโดยเข้าใช้งานเฟซบุ๊ก (Facebook) ทุกวันและมากกว่า 10 ครั้ง/ ในช่วงเวลา 18.01 - 22.00 น. เพื่อติดตามข้อมูลข่าวสารวันละประมาณ 2 – 5 ครั้ง ร้อยละ 53.0 ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลด้านอายุด้านระดับการศึกษาด้านอาชีพที่ต่างกันมีความตั้งใจในการออกกำลังกายแตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผู้ตอบแบบสอบถามมีพฤติกรรมเปิดรับสื่อด้านเหตุผลในการใช้งานเฟซบุ๊กด้านปริมาณการได้รับข้อมูลต่อวันมีความตั้งใจในการออกกำลังกายแตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 การสื่อสารของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์ด้านความบันเทิงในการสื่อสารด้านความมีชื่อเสียง ด้านความน่าเชื่อถือและด้านการรับรู้ถึงประโยชน์ของคำแนะนำส่งผลต่อความตั้งใจ ในการออกกำลังกายของผู้ติดตามเฟซบุ๊ก (Facebook) “แฟนเพจBebe fit Routine” ร้อยละ 47.1 (R-square = 0.471) ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05
The purpose of this research is to study a social media celebrity’s influence concerning intention to exercise of “Fanpage Bebe Fit Routine” followers on Facebook. The study is conducted by using open questions which have been verified reliability and content validity. The data was collected from the followers of a Facebook page named “Fanpage Bebe Fit Routine” within 1 year. The participants are 200 subjects who exercise less than 5 times a week and less than 30 minutes a time. They were selected by Multi-stage Sampling and Purposive Sampling. Inferential Statistics used to prove the hypothesis is One-way Analysis of Variance and Multiple Regression Analysis (MRA). The result shows that 53% of the subjects are female between 21 to 30 years old. They graduated bachelor degree and are now working in private companies. They use Facebook everyday and more than 10 times between 18.01 hrs to 22.00 hrs with the purpose to keep them updated with the online occurrences. The result of hypothesis testing illustrates different personal factors regarding age, level of education and career affecting intention to exercise at 0.5 of the level of significance. The participants have media exposure behavior concerning reasons for using Facebook and the capacity to receive data per day. Their intention to exercise differs at 0.5 of the level of significance. How celebrities communicate online regarding entertainment, fame, reliability and the usefulness of advice affects 47.1 % (R-square = 0.471) at 0.05 of the level of significance, on the intention to exercise of “Fanpage Bebe Fit Routine” followers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เฟซบุ๊ค
แฟนคลับ
Bebe fit Routine
บุคคลมีชื่อเสียง
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การออกกำลังกาย -- แง่สรีรวิทยา
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2731
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supaporn_yods.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback