DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2728

Title: การพัฒนากลยุทธ์แผนธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนักทางสื่อสังคมออนไลน์ ของผู้ประกอบธุรกิจขนาดย่อม (SMEs)
Other Titles: Business plan development of small and medium-sized enterprises (smes) for weight-loss supplements through social media
Authors: ศิริวรรณ ตันวรรณรักษ์
Keywords: การพัฒนากลยุทธ์
แผนธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนัก
แผนธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนัก
ผู้ประกอบธุรกิจขนาดย่อม (SMEs)
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์แผนธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนัก ทางสื่อสังคมออนไลน์ และความต้องการพัฒนากลยุทธ์ รวมไปถึงปัญหาและอุปสรรคในการทำ ธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนักทางสื่อสังคมออนไลน์ของผู้ประกอบธุรกิจขนาดย่อม (SMEs) ในเขตกรุงเทพมหานครทำการศึกษาโดยการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) และเก็บ ข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interview) จากผู้ประกอบการที่เป็นเจ้าของธุรกิจอาหารเสริมลดน้ำหนักในเขตกรุงเทพมหานครที่มีทำธุรกิจผ่านสื่อสังคมออนไลน์ ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่เป็นผู้ประกอบการที่ทำการจำหน่ายสินค้าประเภทอาหารเสริมลดน้ำหนักผ่านสื่อออนไลน์ที่ประสบความสำเร็จในการดำเนินธุรกิจ คือ มีผู้ติดตาม Facebook/ Fanpage ที่จำหน่ายอาหารเสริมลดน้ำหนักไม่ต่ำกว่า 30,000 คน และมีความเต็มใจให้ข้อมูล จำนวน 10 ท่าน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ประกอบการจำเป็นต้องเปิดดำเนินธุรกิจในรูปแบบของบริษัทที่มีการจัดตั้งและจดทะเบียนพาณิชย์แบบถูกต้องตามกฎหมายเพื่อให้เกิดภาพลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ที่มีความน่าเชื่อถือ และในการดำเนินธุรกิจจำหน่ายผลิตภัณฑ์อาหารเสริมลดน้ำหนักผ่านสื่อออนไลน์ควรมุ่งเน้นไปที่เป้าหมายระยะสั้น โดยการสร้างยอดจำหน่ายให้ได้สูงที่สุด สิ่งที่สำคัญที่ช่วยให้ธุรกิจดำเนินอยู่ได้อย่างมีเสถียรภาพในระยะยาวขึ้น คือ การพัฒนาผลิตภัณฑ์ให้มีคุณสมบัติและรูปแบบที่ตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคกลุ่มต่าง ๆ ได้ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดหลัก ๆ ที่เจ้าของธุรกิจต้องให้ความสำคัญ มี 4 ปัจจัย คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด โดยในสภาวะ การที่การตลาดออนไลน์มีการแข่งขันกันสูง สิ่งที่ผู้ประกอบการต้องให้ความสำคัญ คือ การควบคุม ต้นทุน และการลงทุนให้น้อยที่สุด
This independent study aimed to study current business plans for selling weight-loss supplements via social media and the needs to develop the business planes well as problems and obstacles of running a weight-loss supplement business through social media for small and medium-sized enterprises (SMEs) in Bangkok. This qualitative research collected data by performing in-depth interviews with entrepreneurs having a weight-loss supplement business in Bangkok, running such business successfully on social media, meaning that they have not less than 30,000 followers on their Facebook fanpage selling weight-loss supplements, and 10 persons out of the total followers were willing to provide data in dings suggested that entrepreneurs would have to establish their business as a legal company by performing a commercial registration as stated in laws in order to create the credible product image, and those entrepreneurs would concentrate on a short-term goal when running the weight-loss supplement business via social media by increasing the highest sales volume. In addition, it was found that what keeps such business operates sustainably in the longer term was product development to include features and characteristics that satisfy a variety of customer demands, the entrepreneurs would have to pay attention to all of four marketing mix factors, including product, price, place and promotion. Under the current situation that online marketing is highly competitive, the entrepreneurs would focus on cost control and minimizing investments.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ภัทรภร สังขปรีชา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2728
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
siriwan_tanw.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback