DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2684

Title: แผนธุรกิจร้านเครื่องเขียน เดอะริซ กิ๊ฟช๊อป
Other Titles: BUSINSS PLAN FOR THE RICH GIFT SHOP
Authors: รศิกานต์ สุขสมกิจ
Keywords: เครื่องเขียน
ของขวัญ
การบริการ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของการพัฒนาธุรกิจและต่อยอดผลิตภัณฑ์โบว์ติดของขวัญโดยสร้างการรับรู้ ( Brand Awareness ) และภาพลักษณ์ ( Image ) ผ่านทางช่องทางการจัดจำหน่ายด้วยรูปแบบร้านและบรรจุภัณฑ์ที่ให้ผู้บริโภครู้สึกถึงความคุ้มค่าในการสั่งซื้อสินค้าของทางร้าน และสามารถเพิ่มยอดขายได้อย่างน้อย 5 % ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการจัดทำแบบสำรวจ เป็นคำถาม ปลายปิด เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การทำการตลาด ที่ใช้เครื่องเขียน และอุปกรณ์การเรียนในปัจจุบัน มีการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง ความได้เปรียบในการแข่งขัน จากการวิเคราะห์ พบว่าผู้บริโภคส่วนมากคำนึงถึงคุณภาพของสินค้า เพราะลูกค้าในปัจจุบันหันมาใส่ใจในเรื่องคุณภาพของสินค้า มากกว่าราคาถูก คุณภาพจึงเป็นสิ่งสำคัญพอๆกับราคาที่เหมาะสม จึงได้เลือกหาสินค้าที่นำมาจำหน่าย ต้องมีคุณภาพและราคาย่อมเยา และในส่วนของโบว์ติดของขวัญ ซึ่งเป็นสินค้าที่ผลิตเอง และเป็นเอกลักษณ์ของทางร้าน เป็นกลยุทธ์ในการสร้างกลุ่มลูกค้า และดึงความสนใจของผู้บริโภคให้เข้ามาจับจ่ายใช้สอยมากยิ่งขึ้น อีกทั้งสถานที่เปิดร้านเป็นแหล่งชุมชนทำให้เป็นอีกหนึ่งร้านทางเลือกของผู้บริโภค เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อต่อยอดธุรกิจเครื่องเขียน พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 500,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 208,678 บาท IRR เท่ากับ 20% และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 2.8 ปี
This business plan is intended to study the feasibility of developing a business and increasing the value of gift-giving products by creating brand awareness and image through distribution channels. Give consumers a sense of value in ordering the store. And can increase sales by at least 5% per year. In making this business plan. Marketing research is conducted by surveying method as a closed-end questionnaire to study product reviews, pricing, distribution channels, marketing, and stationery. And current learning equipment Analysis of factors surrounding strengths, weaknesses, opportunities and obstacles of business. Including risk analysis. Competitive advantage From analysis It is found that most consumers consider the quality of the product. Because today's customers pay attention to the quality of the product. More cheap Quality is as important as the right price. We have selected products that are sold. Quality and reasonable price. And in the gift bow. This is the product itself. And is unique to the store. It is a strategy to create customer groups. And draw the attention of consumers to spend more. The place to open a shop is a community, making it one of the consumer choice stores. Considering the potential of investment to expand the stationery business. It is worthwhile to invest. The investment budget is about 500,000 baht and the NPV is 208,678 baht. The IRR is 20% and the payback period is 2.8 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
เครื่องเขียน
ของขวัญ
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2684
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rasikarn.suks.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback