DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2677

Title: แผนธุรกิจ ร้านเครื่องประดับ Forever Jewelry
Other Titles: Business Plan for Forever Jewelry
Authors: จักรกฤษณ์ เอกทัศน์
Keywords: เครื่องประดับเงินแท้
อัญมณี
เครื่องประดับ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อให้เกิดความก้าวหน้าและความเจริญเติบโตในการดำเนินกิจการ และเพื่อความมั่นคงของกิจการเมื่อเริ่มดำเนินธุรกิจ สร้างแบรนด์ให้มีชื่อเสียง เน้นเครื่องประดับให้มีคุณภาพมาตรฐานและการบริการอย่างดีเยี่ยม รวมถึงสามารถสร้างยอดขายให้มีกำไรเติบโตเพิ่มขึ้น 10% ในทุก ๆปี โดยการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายใน ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายนอก และกลยุทธ์ส่วนผสมทางการตลาด แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดโดยการจัดทำแบบสำรวจ เป็นคำถาม ปลายปิด เพื่อศึกษาความคิดเห็นด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การทำการตลาด (Marketing Mix: 4Ps) และ ศึกษาความพึงพอใจต่อการเลือกซื้ออัญมณีและเครื่องประดับ จากผลการวิเคราะห์พบว่า ผู้ซื้อสินค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุระหว่าง 20-30 ปี โดยส่วนใหญ่เลือกซื้อสินค้าประเภทแหวน เฉลี่ย 1-2ครั้งต่อปี และให้ความสำคัญกับสินค้าที่ได้มาตรฐาน มีความประณีตสวยงาม มีการแสดงราคาอย่างชัดเจนสามารถหาซื้อได้ง่ายและสะดวก และมีการรับเปลี่ยนหรือคืนสินค้า ซึ่งหากลูกค้ารู้สึกพึงพอใจต่อการซื้อเครื่องประดับลูกค้าจะกลับมาซื้อซ้ำและบอกต่อ และผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจแสดงให้เห็นว่าการดำเนินธุรกิจ Forever Jewelry มีโอกาสประสบผลสำเร็จเนื่องจากผู้บริหารมีความเชี่ยวชาญในการดำเนินกิจการ มีเงินทุนหมุนเวียนที่เพียงพอ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจของร้านเครื่องประดับ Forever Jewelry โดยใช้กลยุทธ์ SWOT เป็นการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอก Five Forces Modelวิเคราะห์สถานภาพทางธุรกิจการวิเคราะห์ตำแหน่งของสินค้า และแนวคิดส่วนผสมทางการตลาดพบว่ามีความคุ้มค่า ในการลงทุน โดยใช้เงินลงทุนเริ่มต้น 1,350,000 บาท มีค่า NPV เท่ากับ 1,919,158 รวมถึง IRR ของโครงการนี้ได้ 115% และใช้เวลาคือทุนประมาน 0.7 ปี
This business plan is aimed at the advancement and growth of the business and security of the business when it starts its branding business, emphasizes on quality, standards and service. Great visit It can generate sales up to 10% growth in profit every year by analyzing the business environment within the company. External business environment and marketing mix strategies. The business plan is to conduct market research by providing a closed-ended questionnaire for product reviews, pricing, marketing mix (4Ps), and satisfaction surveys on gem buying. And jewelry Based on the results of the analysis. Most of the buyers are women between the ages of 20-30 years, most of them buying 1-2 rings a year. And focus on standardized products. Very beautiful There are clearly displayed prices can be purchased easily and conveniently. And have to get a replacement or return. If the customer is satisfied with the purchase of jewelry, the customer will return to buy and repeat. And the analysis of the business environment shows that the Forever Jewelry business has the potential to be successful because executives are proficient in the business. Have sufficient working capital. Considering the viability of the Forever Jewelry store business, using the SWOT strategy, it analyzes the internal and external environment. Five Forces Model Analyzes the business status, analyzes the position of a product. The marketing mix concept is worth investing in, with an initial investment of 1,350,000 baht, an NPV of 1,919,158, and an IRR of 115%, which is 0.7 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--สาขาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2677
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jakrit_ekka.pdf5.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback